  • 1. Data: 2003-12-19 15:08:46
    Temat: DG i etat ...
    Od: "Robert" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytanie kompletnego ignoranta w tym temacie wiec wybaczcie ....
    Jestem zatrudniony w firmie na etat , jednak chciałbym założyć dodatkowo
    działalność gospodarczą bo jest okazja dorobienia paru złotych po godzinach
    .

    Jakie musze podjąć kroki w tym kierunku
    1. ( formalności typu rejestracja itp ) co gdzie kiedy za ile ....
    2. Co trzeba robić każdego miesiąca ...i jakie koszty się z tym wiązać (ZUS
    , US itp)
    3. Inne sugestie ...

    dzięki za ewentualną pomoc
    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2003-12-19 16:14:06
    Temat: Re: DG i etat ...
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. ( formalności typu rejestracja itp ) co gdzie kiedy za ile ....
    > 2. Co trzeba robić każdego miesiąca ...i jakie koszty się z tym wiązać

    Uzyskac wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej (nie jestem pewna ale
    cos ok 50 zl chyba w Urzedzie Gminy), REGON w Urzedzie Statystycznym, NIP
    juz masz. Zglosic dzialalnosc w Urzedzie Skarbowym i ZUS na odpowiednich
    drukach (ZUS to ZFA i ZUA, a Urzad Skarbowy to chyba NIP-1 i jesli bedziesz
    VATowcem to VAT-R). Bedziesz placil tylko ubezpieczenie zdrowotne (ok 140
    zl). No i oczywiscie podatek dochodowy jesli uzyskasz dochod a dzialalnosc
    bedzie opodatkowana na zasadach ogolnych (bo moze byc jeszcze ryczalt, karta
    podatkowa) i jesli bedziesz zatrudnial ludzi to tez za nich podatek i ZUS.
    Oj sporo tego... najlepiej kogos sie poradzic i niech ktos pomoze w
    wypelnianiu papierkow.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    Monika

  • 3. Data: 2003-12-19 17:32:11
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Monika" <s...@w...pl> napisał

    > Uzyskac wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej (nie jestem pewna ale
    > cos ok 50 zl chyba w Urzedzie Gminy),

    100 zl

    > REGON w Urzedzie Statystycznym

    Po dwoch tygodniach od otrzymania wpisu do ewidencji.

    > NIP
    > juz masz.

    Tak czy owak musi wypelnic formularz NIP. Czy ma, czy nie ma...

    > Zglosic dzialalnosc w Urzedzie Skarbowym i ZUS na odpowiednich
    > drukach (ZUS to ZFA i ZUA, a Urzad Skarbowy to chyba NIP-1 i jesli
    bedziesz
    > VATowcem to VAT-R).

    Wg mnie na poczatku lepiej darowac sobie VAT.

    > Bedziesz placil tylko ubezpieczenie zdrowotne (ok 140
    > zl).

    Owszem.

    > No i oczywiscie podatek dochodowy jesli uzyskasz dochod

    A jak wyjdziesz na zero to nawet deklaracji nie musisz skladac.

    > dzialalnosc
    > bedzie opodatkowana na zasadach ogolnych (bo moze byc jeszcze ryczalt,
    karta
    > podatkowa) i jesli bedziesz zatrudnial ludzi to tez za nich podatek i ZUS.

    Musi poinformowac pisemnie US o fakcie prowadzenia PKPiR

    > Oj sporo tego... najlepiej kogos sie poradzic i niech ktos pomoze w
    > wypelnianiu papierkow.

    Duzo. Sam to niedawno przechodzilem.

    BTW: Nie zapomnij o rachunku bankowym.

    Neko

  • 4. Data: 2003-12-20 10:11:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2003, Neko wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A jak wyjdziesz na zero to nawet deklaracji nie musisz skladac.
    [...]
    >+ BTW: Nie zapomnij o rachunku bankowym.

    No, chyba coby za bardzo poza zero nie chciał wychodzić ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-25 22:55:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Neko n...@g...pl ...

    > Po dwoch tygodniach od otrzymania wpisu do ewidencji.

    Można szybciej

    > Tak czy owak musi wypelnic formularz NIP. Czy ma, czy nie ma...

    Jak znam życie to w Us będą chcieli znacznie więcej papierków ale NIP-1
    przede wszystkim

    > bedziesz
    >

    > Wg mnie na poczatku lepiej darowac sobie VAT.

    :)) Skąd taki wniosek???

    > Owszem.

    Tylko jak zarobisz w danym miesiącu powyżej 800 zł (ktoś pisał ze w 2004
    będzie to 824 - nie sprawdzałem), jak mniej to wszystkie składki.

    > BTW: Nie zapomnij o rachunku bankowym.

    Jak mała DG z niewielkimi wymaganiami to przyjżyj się mbankowi i inteligo
    oraz innym bankom internetowym

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin