  • 1. Data: 2005-02-18 18:42:06
    Temat: DG i podatek od nieruchomosci...
    Od: "Ania Czyżewska" <a...@w...pl>

    Witam

    Nie płaciłem podatku od nieruchomości , z niewiedzy ...a za niewiedze się
    płaci , mimo wszystko proszę o pomoc , sprawa wygląda tak :

    Od połowy ubiegłego roku prowadzę własną DG , działalność polega na
    pośrednictwie handlowym ( w części kuchni jest biurko z komputerem i faksem
    , nie posiadam żadnego magazynu ) . W domu w którym prowadzę DG (adres w
    zgłoszeniu )
    jestem zameldowany ale nie jest on moją własnością ( właściciele to
    rodzice ) .

    Sedno sprawy jest w tym ze dostałem z urzędu gminy wezwanie w sprawie z
    uzasadnieniem ze cytuję ;" podatnik jest zobowiązany do zgłoszenia
    właściwemu organowi podatkowemu informacje o nieruhomosciach sporządzoną na
    formularzu według określonego wzoru w terminie 14 dni od dnia wystąpienia
    okoliczności uzasadniających
    powstanie obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości . Pomimo
    istnienia przewidzianego przepisami prawa wymogu i upływu powyższego terminu
    podatnik nie dopełnił "
    To jest wezwanie z gminy , poroszę o pomoc w jaki sposób wybrnąć z
    zaistniałej sytuacji , co mam powiedzieć w gminie i jakie dokumenty trzeba
    złożyć w urzędach .
    Złodzieje nie wystarczy im dochodowy , Vat ...trzeba będzie płacić za
    powietrze którym silę oddycha ...

    Proszę o pomoc
    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-02-18 19:05:38
    Temat: Re: DG i podatek od nieruchomosci...
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Ania Czyżewska wrote:
    > Od połowy ubiegłego roku prowadzę własną DG , działalność polega na
    > pośrednictwie handlowym

    Posrednictwo handlowe mozna prowadzic "na terenie Polski" (ostatnio w takiej
    sytuacji pole "miejsce" pozostawia sie puste) - i tak tez trzeba bylo podac
    w zgloszeniu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-19 17:49:45
    Od: "Ania Czyżewska" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    takiej
    > sytuacji pole "miejsce" pozostawia sie puste) - i tak tez trzeba bylo

    Ok , ale jak rozwiązać ten problem o którym pisze...

  • 4. Data: 2005-02-19 22:02:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, Ania Czyżewska wrote:

    >+ Od połowy ubiegłego roku prowadzę własną DG , działalność polega na
    >+ pośrednictwie handlowym ( w części kuchni jest biurko z komputerem i faksem
    >+ , nie posiadam żadnego magazynu ) .

    http://tiny.pl/hqx6
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=char
    akter+%7C+charakteru+mieszkalny+OR+mieszkalnego+grou
    p:*.prawo*&num=100&hl=pl&lr=&safe=off&as_drrb=b&as_m
    ind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=19&as_maxm=12&
    as_maxy=2005

    ...klikasz i czytasz:
    http://tiny.pl/hqxv
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=charakter%20%7C%
    20charakteru&as_oq=mieszkalny%20mieszkalnego&as_ugro
    up=*.prawo*&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1
    981&as_maxd=19&as_maxm=12&as_maxy=2005&lr=&num=100&h
    l=pl

    U mnie UM (ustnie) kazał się wynosić jak próbowałem pytać o podatek :)

    >+ Sedno sprawy jest w tym ze dostałem z urzędu gminy wezwanie w sprawie
    >+ z uzasadnieniem ze cytuję

    Hej, grupowicze: obstawiamy ?
    czarne: "zalazł komuś za skórę"
    czerwone: "komuś chciało się zabawić"
    ...ruletka w ruch ? ;)

    >+ To jest wezwanie z gminy , poroszę o pomoc w jaki sposób wybrnąć z
    >+ zaistniałej sytuacji , co mam powiedzieć w gminie

    IMHO - prawdę. "mam biurko na którym czasami również jem śniadanie" :>

    Ja tam nie wiem - ale jakby co to pewnie dołączyłbym dokumentację... fo-
    tograficzną ! :)
    Oczywiście jak jest *prawdziwa* - bo twierdzenie że ma się "biurko
    z telefonem" a znacznie odbiegający od zdjęcia i opisu wygląd (w sensie
    poczekalnia dla 15 klientów :>) w razie "wizji lokalnej" to IMHO wtopa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-20 09:10:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...klikasz i czytasz:

    Parę okrągłych zdanek, ale nikt nie podał
    podstawy prawnej, z której wynikałoby, że
    lokal ma utracić charakter mieszkalny, żeby
    można było mówić o podatku w innej wysokości.

    + To jest wezwanie z gminy , poroszę o pomoc w jaki sposób

    > IMHO - prawdę. "mam biurko na którym czasami również jem śniadanie" :>

    Co z tego , że jesz śniadanie na biurku śniadanie albo co innego robisz?
    Ustawa o opłatach i podatkach lokalnych
    nie przewiduje takich wyłączeń (może jest coś w innych
    aktach prawnych, ale jakoś nikt się nie dokopał i nie podał paragrafów,
    albo ja się nie doczytałem)
    Ustawa mówi o części budowli lub budynków
    i nie znalazłem ani słowa o jakiejś mitycznej
    "utracie charakteru". Wygląda więc na to, że
    informacja o śniadaniu może specjalnie nie wzruszyć nikogo :-(

  • 6. Data: 2005-02-20 16:07:25
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "cef"
    > Ustawa o opłatach i podatkach lokalnych
    > nie przewiduje takich wyłączeń (może jest coś w innych
    > aktach prawnych, ale jakoś nikt się nie dokopał i nie podał paragrafów,
    > albo ja się nie doczytałem)

    z tego co pamietam to za miejsce siedziby musi sie cos podac i moze to byc
    miejsce zamieszkania (w przypadku np spolki cywilnej jednego ze wspolnikow)
    i to miejsce siedziby nie podlega opodatkowaniu - bo wlasnie podaje sie ze
    dzialalnosc prowadzi sie na terenie calego kraju

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 7. Data: 2005-02-21 06:57:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, cef wrote:

> [...]
    > + podstawy prawnej, z której wynikałoby, że
    > + lokal ma utracić charakter mieszkalny, żeby
    > + można było mówić o podatku w innej wysokości.

    1. Nie pamiętam *takiej* sprawy opisanej w formie wyroku sądowego.
    Przyczyn może być kilka, brak "czepiania się" urzędów o rzecz
    oczywistą może być jedną z nich :)
    2. Na pewno widziałem wyroki NSA w innych sprawach dotyczących
    nieruchomości i związanej z tym "klasyfikacji podatkowej"
    w stylu cyrków że są nieużytki wpisane jako las, łąka
    w miejscu lasu (albo na odwrót) itp - i podatnik przypomina
    sobie że za dany rodzaj nieruchomości należy się inna stawka
    podatku (niższa :)) - podatnik przegrał, bo dowiedział się
    iż "liczy się klasyfikacja wg ewidencji i w interesie
    podatnika jest coby była aktualna". Z kolei jak stawka
    powinna być wyższa to podatnika można ukarać za podanie
    fałszych danych... zdaje się że w myśl poprzedniego wniosku
    samego podatku naliczyć może się nie dać (brak podstawy,
    skoro podstawą są dane w ewidencji !)
    2a. mam trochę niedoczasu :) żeby szukać od czego zależny jest
    podatek od "nieruchomości wykorzystywanej w DG". Podejrzewam
    że też od "rodzaju wpisu w ewidencji" a *nie* "faktycznego
    wykorzystania" - jak podatnik prowadzący DG nie wyrejestruje
    hali fabrycznej jako "nieruchomości służącej DG" mimo
    że DG zamknął i hala pusta stoi to IMHO podatek zapłaci
    "od nieruchomości przeznaczonej dla DG"
    2b. trzeba by również sprawdzić czy przewiduje się "częściowe
    wykorzystanie LOKALU w DG". Lokalu, nie budynku.
    IMHO lokal jest mieszkalny albo niemieszkalny :) nie wiem
    czy może być "półmieszkalny" :) - mieszkalny podlega pod
    podatek od lokali mieszkalnych...

    [....]
> [...]
    > + albo ja się nie doczytałem)
    > + Ustawa mówi o części budowli lub budynków

    Pewnie trzeba będzie znowu poczytać... ale ja nie teraz :[

    > + i nie znalazłem ani słowa o jakiejś mitycznej
    > + "utracie charakteru".

    Tam jest o "wykorzystaniu" czy "przeznaczeniu" ?
    Możesz podrzucić nr DU lub pełną nazwę aktu ? ("przy okazji" trzeba
    będzie zajrzec....)

    > + Wygląda więc na to, że
    > + informacja o śniadaniu może specjalnie nie wzruszyć nikogo :-(

    Może prawda. Ale jeśli lokal *jest* "mieszkalny"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-21 09:58:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0502192254450.1136@athlon>,

    > Hej, grupowicze: obstawiamy ?
    > czarne: "zalazł komuś za skórę"
    > czerwone: "komuś chciało się zabawić"
    > ...ruletka w ruch ? ;)

    Obstawiam zero ("przyszła kolej na następnego z listy pt. >>Jest
    zgłoszenie, nie ma deklaracji<<") :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2005-02-21 10:00:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cv7tkn$in6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Ania Czyżewska" <a...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > takiej
    > podac
    >

    > Ok , ale jak rozwiązać ten problem o którym pisze...

    Zwyczajnie. Iść i wypełnić ten "formularz według ustalonego wzoru".

  • 10. Data: 2005-02-21 10:14:48
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0502210744510.3268@athlon>,

    > Tam jest o "wykorzystaniu" czy "przeznaczeniu" ?
    > Możesz podrzucić nr DU lub pełną nazwę aktu ? ("przy okazji" trzeba
    > będzie zajrzec....)

    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych.
    Dla mieszkalnych są "budynki mieszkalne lub ich części zajęte na
    prowadzenie DG".
    Myślę, że w tym przypadku dodatkowo sprawę wyjaśnia art. 3.1
    "Podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, osoby prawne,
    jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej,
    będące:
    1. właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, z zastrzeżeniem
    ust. 3,
    2. posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
    3. użytkownikami wieczystymi gruntów,
    4. posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych
    lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki
    samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:
    a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Agencją Własności Rolnej
    Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego, z wyjątkiem posiadania
    przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych niestanowiących odrębnych
    nieruchomości,
    b) jest bez tytułu prawnego, z zastrzeżeniem ust. 2."