  • 1. Data: 2008-03-15 09:53:19
    Temat: DG jednoosobowa a odliczenia od podatku.
    Od: admin <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza jednoosobowa od paru miesiecy. Mam ja
    zarejestrowana w miejscu zamieszkania, ktorego jestem wlascicielem.

    Odliczam sobie od podatku takie rzeczy jak telefon, delegacje, zakupy
    sprzetu typu drukarka (materialy ekspoatacyjne rowniez).

    Dowiedzialem sie ze mozna bardzo wiele rzeczy odliczac sobie od podatku,
    lacznie z chemia itp.

    Prosze o informacje co powinienem zrobic aby moc wiecej rzeczy odliczac
    i co tak na prawde mozna odliczac od podatku nie narazajac sie fiskusowi?

    pozdrawiam serdecznie i dziekuje

  • 2. Data: 2008-03-15 11:46:27
    Temat: Re: DG jednoosobowa a odliczenia od podatku.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    admin wrote:
    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza jednoosobowa od paru miesiecy. Odliczam
    > sobie od podatku takie rzeczy jak telefon, delegacje, zakupy
    > sprzetu typu drukarka (materialy ekspoatacyjne rowniez).

    Tego akurat nie da się odliczyć od podatku zgodnie z obowiązującymi
    przepisami.
    Możesz próbować uznać te wydatki za koszty uzyskania przychodu.

    > Prosze o informacje co powinienem zrobic

    Przeczytać ustawę?
    To nie złośliwość. Pytam serio.
    Przeczytałeś choć raz?

  • 3. Data: 2008-03-15 11:49:54
    Od: admin <a...@w...pl>

    cef pisze:

    > Tego akurat nie da się odliczyć od podatku zgodnie z obowiązującymi
    > przepisami.
    > Możesz próbować uznać te wydatki za koszty uzyskania przychodu.

    zle sie wyrazilem,
    ksieguje to jako wydatki odpowiednio oplaty za telefon, delegacje
    krajowa czy materialy wymagane do prowadzenia dzialalnosci

    > Przeczytać ustawę?
    > To nie złośliwość. Pytam serio.
    > Przeczytałeś choć raz?

    przyznam sie ze nie :/

  • 4. Data: 2008-03-15 11:51:30
    Od: admin <a...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]

    ksieguje to jako wydatki odpowiednio oplaty za telefon, delegacje
    krajowa czy materialy wymagane do prowadzenia dzialalnosci

    przyznam sie ze czytalem rozne ustawy ale mozliwe ze tej nie

  • 5. Data: 2008-03-15 12:02:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    admin wrote:

    > zle sie wyrazilem,
    > ksieguje to jako wydatki odpowiednio

    Kiedy własnie w tym są największe różnice. Niektóre wydatki
    odlicza się od przychodu, inne jeszcze rzeczy od dochodu,
    a inne od podatku. A jeszcze poprawne rozliczenie VAT.

    > przyznam sie ze czytalem rozne ustawy ale mozliwe ze tej nie

    To przeczytaj. Po lekturze będziesz wiedział dlaczego tak, a nie inaczej
    wypełnia się PIT.

  • 6. Data: 2008-03-15 13:22:57
    Od: admin <a...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > a inne od podatku. A jeszcze poprawne rozliczenie VAT.

    > To przeczytaj. Po lekturze będziesz wiedział dlaczego tak, a nie inaczej

    tylko ze ja sam sie nie rozliczam
    wszystko robie za posrednictwem serwisu ifirma.pl i to w dodatku za
    kazdym razem korzystam z konsultacji z ksiegowa/ym

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-03-15 18:28:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    admin wrote:

    > tylko ze ja sam sie nie rozliczam
    > wszystko robie za posrednictwem serwisu ifirma.pl i to w dodatku za
    > kazdym razem korzystam z konsultacji z ksiegowa/ym

    Tyle że w takim wypadku z punktu widzenia prawa nadal rozliczasz się
    sam. I sam za to rozliczenie odpowiadasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak