  • 1. Data: 2008-10-14 17:32:06
    Temat: DG - kiedy nie zaplace ZUSu ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    W jakiej sytuacji nie bede musial placic z dzialalnosci gospodarczej 2 z 3
    skaldek ZUSowskich jezeli bede pracowal takze na etat ? Nie wazne w jakim
    wymiarze ale musze miec po prostu min krajowe i wystarczy ?

    Fantom

  • 2. Data: 2008-10-14 18:57:47
    Temat: Re: DG - kiedy nie zaplace ZUSu ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > 3 skaldek ZUSowskich jezeli bede pracowal takze na etat ? Nie wazne w
    > jakim wymiarze ale musze miec po prostu min krajowe i wystarczy ?

    Tak, musisz mieć min. krajowe i wystarczy. Wymiar etatu nieistotny.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-14 20:06:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:gd2q35$mb4$3@news.onet.pl>:

    > Tak, musisz mieć min. krajowe i wystarczy. Wymiar etatu nieistotny.

    W ogólnym przypadku oczywiście ;-)
    Bo nie można zachorować "na takim etacie", chyba, że w ciąży albo cos
    podobnie 100% płatnego, i to przez pierwsze ileś dni...

    O takich sprawach jak odpowiednie druki złożone do ZUS to szkoda
    wspominać :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-10-14 20:08:16
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

> [...]
    > podobnie 100% płatnego, i to przez pierwsze ileś dni...
    >
    > O takich sprawach jak odpowiednie druki złożone do ZUS to szkoda

    Teraz odprowadzam z 800 zl tych skaldek. A bedac na minimum krajowym ogolnei
    odprowadza sie duzo mniej (i pracodawca i pracownik) ?

    Fantom

  • 5. Data: 2008-10-14 20:56:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fantom w <news:gd2u7e$22gu$1@news.mm.pl>:

    > Teraz odprowadzam z 800 zl tych skaldek.

    Czyli trafiłem z tymi drukami do ZUS w 10.

    > A bedac na minimum krajowym ogolnei
    > odprowadza sie duzo mniej (i pracodawca i pracownik) ?

    A nie możesz sobie policzyć w pierwszym z brzegu kalkulatorze?
    <http://www.pracuj.pl/Kalkulatory/kalkulator_podatki
    .aspx>

    Przy 1200 brutto ZUS to 160+90 po stronie pracownika i 180+30 po
    stronie pracodawcy, razem jakieś 460
    Do tego 200 zdrowotnego z DG

    W sumie 660 + podatek z etatu koło 100 (bo bez "kwoty wolnej", razem
    koło 760

    Koszt pracodawcy to jakieś 1400 i o tyle teoretycznie faktura
    musiałaby być niższa, a do reki dostałbyś 850

    Czyli licząc na wprost i nie wnikając w szczegóły -- w plecy jakieś
    500PLN

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-10-15 17:24:36
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

> [...]
    .aspx>

    > Przy 1200 brutto ZUS to 160+90 po stronie pracownika i 180+30 po

    No to dobrze liczylem ze sporo mniej.

> [...]
    > musiałaby być niższa, a do reki dostałbyś 850
    >
    > Czyli licząc na wprost i nie wnikając w szczegóły -- w plecy jakieś

    Ale to nie chodzi o zamiane z DG na etat :) Chodzi o wziecie jakiegos
    kawalka etaciku aby dostac te 1200 zl brutto :) I wtedy zarabiam dodatkowe
    700 zl i place mniej ZUSu i jakies 600 zl. Lacznie zarabiam jakies 1300 zl
    dzieki np 1/4 etatu czyli 40 godz. No to ladny zarobek 1300/40 = 32 zl /
    godz. Nie liczac troche wiecej do emeryturki czy tez prawa pracownicze.

    Fantom

  • 7. Data: 2008-10-15 19:07:07
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

> [...]
    > skaldek ZUSowskich jezeli bede pracowal takze na etat ? Nie wazne w jakim
    > wymiarze ale musze miec po prostu min krajowe i wystarczy ?

    I jeszcze jedno : placa brutto na takim kawalku etaciku jest wszytsko co sie
    dostaje ? Czyli np podstawa + premia + jakis dodatek itp ? Suma tych
    wszytskich skladowych jest traktowana jako brutto ?

    Fantom

  • 8. Data: 2008-10-15 20:06:16
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzieki np 1/4 etatu czyli 40 godz. No to ladny zarobek 1300/40 = 32 zl /
    > godz. Nie liczac troche wiecej do emeryturki czy tez prawa pracownicze.

    Albo prościej i taniej:
    http://zus.pox.pl/bezskladek.htm
    Nie wiem jaki jest stan prawny na dziś, ale podobno to jeszcze działa.
    Pozdr.