  • 1. Data: 2007-06-11 16:49:13
    Temat: DG - koszt opieki zdrowotnej
    Od: noname <n...@n...pl>

    Witam,
    zostalem poinformowany przez ksiegowa, ze od stycznia 2007 mozna
    zaliczyc do kosztow uzyskania przychodow koszt prywatnej opieki
    zdrowotnej (czyli np. prywatna wizyte u dentysty, abonament w
    prywatnej przychodni itp.). Nie znalazlem informacji o tej zmianie
    w aktualnej Ustawie o podatku dochodowym od osob fizycznych.
    W zwiazku z tym mam pytanie - czy to prawda, ze od stycznia 2007
    moge wliczyc w koszt DG wizyte u dentysty lub innego lekarza.
    Drugie pytanie - na podstawie jakiego przepisu jest to mozliwe.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-11 17:04:09
    Temat: Re: DG - koszt opieki zdrowotnej
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik noname napisał:
> [...]
    > moge wliczyc w koszt DG wizyte u dentysty lub innego lekarza.
    > Drugie pytanie - na podstawie jakiego przepisu jest to mozliwe.

    ooo ciekawe. Podlaczam sie do pytania.

  • 3. Data: 2007-06-11 17:34:02
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Uzytkownik "noname" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci

    > W zwiazku z tym mam pytanie - czy to prawda, ze od stycznia 2007
    > moge wliczyc w koszt DG wizyte u dentysty lub innego lekarza.

    To nieprawda w tym sensie, ze nic sie nie zmienilo od roku ubieglego (chyba
    ze cos tak waznego mnie ominelo). Jednakze gdybys byl w stanie wykazac
    zwiazek takiej wizyty z uzyskiwaniem przychodów (powieksza to twój komfort
    uzyskiwania przychodów, bo nie bola cie zeby lub tez masz ladniejsze zeby),
    to chyba mozna by próbowac. :-)) Bo wylaczenia chyba nie ma dla tego rodzaju
    kosztu. Bedzie to jednak uznaniowa decyzja urzednika, a potem ewentualnie
    uznaniowa decyzja WSA, wzglednie nastepnie NSA lub SN.

    marekz

  • 4. Data: 2007-06-11 18:02:14
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > moge wliczyc w koszt DG wizyte u dentysty lub innego lekarza.
    > Drugie pytanie - na podstawie jakiego przepisu jest to mozliwe.

    Od 1 stycznia 2007 uchylony zostal ponizszy artykul z ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych:

    Art. 23 ust. 1 pkt 60
    Nie uwaza sie za koszty uzyskania przychodów:
    kosztów zwiazanych z finansowaniem swiadczen zdrowotnych przez pracodawce na rzecz
    pracowników, z wyjatkiem poniesionych kosztów swiadczen zdrowotnych, do których
    ponoszenia zobowiazuja pracodawce przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw.

    i z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:

    Art. 16 ust. 1 pkt 65
[...]

    Moim zdaniem fajnie jest np. wykupic dla siebie i pracowników abonament w prywatnych
    placówkach swiadczacych uslugi medyczne (Medicover, LIM, Enel-Med). Bo to z jednej
    strony dobry pozaplacowy system motywacyjny, a z drugiej pracodawca na tym nie traci.

    Ale jak wiadomo kazdy kij ma dwa konce - jesli mozliwe jest przypisanie wartosci
    uslugi do konkretnego pracownika, to trzeba pamietac o innym artykule z ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych:

    Art. 11. [Przychody] 1. Przychodami, z zastrzezeniem art.14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, sa otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w
    roku kalendarzowym pieniadze i wartosci pieniezne oraz wartosc otrzymanych swiadczen
    w naturze i innych nieodplatnych swiadczen.

    2a. Wartosc pieniezna innych nieodplatnych swiadczen ustala sie:
    2) jezeli przedmiotem swiadczen sa uslugi zakupione - wedlug cen zakupu

    czyli na koniec roku PIT-8C.

    MoJoRa

  • 5. Data: 2007-06-11 19:22:21
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 11 czerwca 2007 19:34
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f4k1b3$b2d$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Bo wylaczenia chyba nie ma dla tego rodzaju
    > kosztu. Bedzie to jednak uznaniowa decyzja urzednika, a potem ewentualnie
    > uznaniowa decyzja WSA, wzglednie nastepnie NSA lub SN.

    To może wystawić fakturę na ,,ładne uśmiechanie się na urodzinach dziecka''
    na sąsiada, tuż po takiej wizycie u dentysty.... Uwiarygodni to wydatek :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 6. Data: 2007-06-12 14:53:18
    Od: noname <n...@n...pl>

    dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz

    rozumiem, ze jesli nie zatrudniam pracownikow, to moge wykupic
    po prostu abonament lub wizyte na siebie (w koncu w ten sposob
    zabezpieczam swoje przychody)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-06-12 18:45:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 16:53:18 +0200, noname napisał(a):

    > dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
    >
    > rozumiem, ze jesli nie zatrudniam pracownikow, to moge wykupic po prostu
    > abonament lub wizyte na siebie (w koncu w ten sposob zabezpieczam swoje
    > przychody)

    Myślę że nie. To jak z ubraniami. Nie możesz odliczyć ubrań/butów (było
    na ten temat kilka interpretacji), a przecież jak się spotkasz z klientem
    musisz być ubrany, i na bosaka do niego nie pójdziesz.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-06-13 17:08:55
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > rozumiem, ze jesli nie zatrudniam pracownikow, to moge wykupic
    > po prostu abonament lub wizyte na siebie (w koncu w ten sposob
    > zabezpieczam swoje przychody)

    Wedlug mnie trudno bedzie wykazac przed US zwiazek przyczynowo-skutkowy
    miedzy dzialalnoscia gospodarcza, a np. testami alergologicznymi. Ja bym
    wykupila abonament z mozliwoscia korzystania z panelu specjalistów, zamiast
    przynosic do firmy rachunek za kazda wizyte. Wazne, zeby na fakturze bylo
    wpisane "uslugi medyczne", "opieka medyczna", a nie np. "leczenie kanalowe".

    MoJoRa