  • 1. Data: 2007-11-28 12:47:01
    Temat: DG, miejsce zamieszkania a miejsce prowadzenia
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Przeprowadzam indywidualną działaność do biura i mam zamiar zgłosić to
    biuro
    jak jedyne miejsce wykonywania działalności, natomiast papierologię
    chciałbym
    nadal odprawiać w domu.

    W RMF do KPiR czytam:

    § 9. 2. Księga oraz dowody, na których podstawie są dokonywane w niej
    zapisy, musi znajdować się na stałe w miejscu wykonywania działalności lub
    miejscu wskazanym przez podatnika jako jego siedziba(...)

    Jak rozumiem, tą siedzibą jest dla mnie miejsce zamieszkania - czy mam
    rację?

    pozdr.

  • 2. Data: 2007-11-28 15:18:05
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Jak rozumiem, tą siedzibą jest dla mnie miejsce zamieszkania - czy mam
    > rację?

    tak troszke przewrotnie :-)
    art 43/4 kc; Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko...
    a jaka jest siedziba osoby fizycznej?

    grzess

  • 3. Data: 2007-11-28 16:32:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tak troszke przewrotnie :-)
    > art 43/4 kc; Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko...
    > a jaka jest siedziba osoby fizycznej?

    Ta czesc tej osoby, na ktorej ona siedzi?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-28 16:34:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2007 o 17:32:51 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ta czesc tej osoby, na ktorej ona siedzi?

    I to masz wpisane w NIP-a ? Wklej gdzieś skana

  • 5. Data: 2007-11-28 16:41:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I to masz wpisane w NIP-a ? Wklej gdzieś skana

    :) No ja mam miejsce zamieszkania, ale tez nie zglaszalem niczego innego, a
    miejsce wykonywania dzialalnosci mam wpisane, ze "Polska" czy jakos tak.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-11-28 16:49:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2007 o 17:41:09 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > innego, a
    > miejsce wykonywania dzialalnosci mam wpisane, ze "Polska" czy jakos tak.

    A ja chcę się upewnić, że "siedziba" o której mowa w rozporządzeniu minfina
    oznacza miejsce zamieszkania w przypadku osoby fizycznej.
    [To rozporządzenie od 20. lat idzie metodą kopiuj-wklej, a potem człowiek
    ma debilne zagwozdki do rozwiązania.]

  • 7. Data: 2007-11-30 23:12:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > A ja chcę się upewnić, że "siedziba" o której mowa w rozporządzeniu minfina
    > oznacza miejsce zamieszkania w przypadku osoby fizycznej.

    Niekoniecznie.
    MinFin pewnie (w razie jakby doszlo do TK) się obroni powołując się na
    "siedzibę innej instytucji".
    Oczywiście idzie o spółkę cywilną, jawnie wymienioną wśród podmiotów
    zobowiązanych do prowadzenia KPiR :)
    Nic to, że SC nie jest "osobą" (hm...).

    > [To rozporządzenie od 20. lat idzie metodą kopiuj-wklej, a potem człowiek
    > ma debilne zagwozdki do rozwiązania.]

    Zgoda.
    I 20. lat temu SC miała jeszcze właściwość "przedsiębiorcy", jeszcze
    skuteczniej zaciemniało rozumienie "kto jest kto".

    pzdr, Gotfryd