  • 1. Data: 2004-08-16 07:06:52
    Temat: DG na rzecz jednego podmiotu
    Od: "Magda \"Akrosilesia\"" <a...@w...pl>

    Przykład: "Prowadzę działalność gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego
    podmiotu jako kierowca w firmie transportowej (rodzaj samozatrudnienia).
    Jestem na KPiR i podatku wg skali."
    Bardzo proszę o radę jakie koszty uzyskania przychodu można w takiej
    sytuacji wykazywać aby US ich nie kwestionował. Czy można odliczać np
    wydatki na swój prywatny samochód osobowy, którym dojeżdza się do "pracy"
    czyli miejsca wykonywania działalności gospodarczej, wydatki na telefon,
    itp.
    R.

  • 2. Data: 2004-08-16 07:38:35
    Temat: Re: DG na rzecz jednego podmiotu
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Mon, 16 Aug 2004 09:06:52 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Magda
    "Akrosilesia" napisał(a):

> [...]
    > czyli miejsca wykonywania działalności gospodarczej, wydatki na telefon,

    Można. A także diety w przypadku wyjazdów poza siedzibę Twojej firmy.
    Z tym, że wydatki na samochód - zgodnie z rozporządzeniem MF - wydatki
    jednak nie więcej niż suma przebiegu pojazdu ( z ewidencji) razy stawka za
    kilometr.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-08-16 11:13:04
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

  • 4. Data: 2004-08-19 13:47:17
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Tylko czy to samozatrudnienie nie zostanie potraktowane czasem jako po
    prostu zatrudnienie -
    może się okazać, że to nie powinny być przychody z działalności tylko ze
    stosunku pracy, a co za tym idzie, Twój pracodawca powinien potrącać za
    Ciebie zaliczkę na pod i takie tam.
    Sporo o tym było na początku 2003 roku, jesli dobrze pamiętam

    Monika
    gg 5452359

  • 5. Data: 2004-08-20 05:27:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ Tylko czy to samozatrudnienie nie zostanie potraktowane czasem jako po
    >+ prostu zatrudnienie

    ...oczywiscie "w zakresie KP" może tak być
    [...]
    >+ Sporo o tym było na początku 2003 roku, jesli dobrze pamiętam

    ...ale tam szło o zapisy bazujące na ustawie o podatku dochodowym
    AFAIK, a akurat te "interpretacje" zmiana dokonana od 1.I.2004
    (w ustawie o podatku dochodowym :)) uregulowała inaczej - IMHO
    lepiej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-20 09:30:50
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > AFAIK, a akurat te "interpretacje" zmiana dokonana od 1.I.2004
    > (w ustawie o podatku dochodowym :)) uregulowała inaczej - IMHO

    masz na mysli podatek liniowy?
    czy może coś jeszcze?

    Monika
    gg 5452359

  • 7. Data: 2004-08-20 21:19:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ > ...ale tam szło o zapisy bazujące na ustawie o podatku dochodowym
    >+ > AFAIK, a akurat te "interpretacje" zmiana dokonana od 1.I.2004
    [...]
    >+ masz na mysli podatek liniowy?

    Nie.

    >+ czy może coś jeszcze?

    Definicje i rozgraniczenie przychodów osiąganych "osobiście" oraz
    "w ramach DG". Starsze wersje ustawy zawierały takie zapisy, iż
    istniała (choćby teoretyczna) możliwość, że jeśli właściciel DG
    jakąś umowę "dla firmy" wykona *osobiście* - a jednocześnie
    tenże właściciel *nie* wykonywał "osobiście" takich samych usług
    "dla ludności" - to mogła ona zostać uznana za "umowę wykonaną
    osobiście" a nie w ramach DG. Z konsekwencjami od nieprawidłowo
    rozliczonych podatków dochodowych zaczynając a na odliczeniach
    VAT kończąc...
    W tej chwili sprawa jest "czysta" - umowa "osobista" liczy się
    tylko:
    +++
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło [...i opis tak jak poprzednio...]
    [...]
    - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych
    w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności
    gospodarczej [...i menadżerowania...]
    ---

    Krótko mówiąc - jeśli *ty* uznasz coś "za DG" bo jest "w ramach"
    (IMHO wystarczy deklaracja, poprzez podpisanie umowy "w ramach DG"
    czyli pod firmą) to nie ma podstaw do kombinowania "no ale on to
    zrobił osobiście" ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-08-23 12:07:29
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Definicje i rozgraniczenie przychodów osiąganych "osobiście" oraz
    > "w ramach DG". Starsze wersje ustawy zawierały takie zapisy, iż
    > istniała (choćby teoretyczna)

    no tak... ale z tego co się orientuję, to tylko teoretyczna, ponieważ urzędy
    tak czy siak traktowały wszystko jako DG, jeśli było zawierane w
    ramach tego obszaru, jaki był uwzględniony w ewidencji dział. gosp.

> [...]
    > (IMHO wystarczy deklaracja, poprzez podpisanie umowy "w ramach DG"
    > czyli pod firmą) to nie ma podstaw do kombinowania "no ale on to

    swoją drogę jestem ciekawa, czy wcześniej też komuś udało się takie
    "kombinowanie" :)
    czy znasz takie przypadki?
    z mojego doświadczenia wynika, że ludzie, którzy założyli DG np
    poligraficzną,
    z żalem wszystkie umowy o dzieło zastępowali umowami w ramach DG.... choć
    faktycznie z tego
    co mówisz nie było podstaw do kwestionowania i tych pierwszych
    przy pewnym uzasadnieniu....

    Monika
    gg 5452359

  • 9. Data: 2004-08-23 22:47:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ czy znasz takie przypadki?

    Nie znam :)
    Po wykryciu niewłaściwej interpretacji "samochodu z kratką"
    (najpierw prowadzący DG poprzegrywali przed NSA !) wszyscy
    zaczęli szukać dziury w całym, czyli "a czego to jeszcze
    US może się przyczepić"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)