  • 1. Data: 2008-10-14 06:20:40
    Temat: DG + umowa zlecenie
    Od: marakesz <m...@s...spam>

    Witam

    prowadzę działalność gospodarczą. W zeszłym miesiącu podpisałam umowę
    zlecenie z pewną firmą. Moja księgowa twierdzi, że nie można łączyć tych
    dwóch form pracy. W sumie dziwię się, bo poza DG mam umowę o pracę. Jak
    to jest z łączeniem DG i umów zlecenie i o dzieło? Gdzie znajdę jakieś
    przepisy?

    pozdrawiam!

    M.

  • 2. Data: 2008-10-14 06:29:01
    Temat: Re: DG + umowa zlecenie
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marakesz" <m...@s...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwóch form pracy. W sumie dziwię się, bo poza DG mam umowę o pracę. Jak to
    > jest z łączeniem DG i umów zlecenie i o dzieło? Gdzie znajdę jakieś

    Musisz sprawdzić dokładnie jaki zakres działalności masz podany w DG.
    Własnie tego nie wolno Ci robić na zlecenia. Pracować na etat możesz
    robiąc to samo.

  • 3. Data: 2008-10-14 07:22:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Oct 2008 08:29:01 +0200, tama napisał(a):

> [...]

    > Musisz sprawdzić dokładnie jaki zakres działalności masz podany w DG.
    > Własnie tego nie wolno Ci robić na zlecenia. Pracować na etat możesz

    Nie ściśle. Przecież działalnośc gospodarcza polega głownie na wykonywaniu
    umów o dzieło, umów zleceń i umów o świadczeniu usług (które kodeks
    cywliny kaze traktować jak umowy zlecenia). Problem polega na tym, że
    jeśli ich rodzaj wchodzi w zakres zarejestrowanej działalności
    gopodarczej, to podatkowo należy je rozliczyć w ramach prowadzonej DG. Nie
    ma wtedy żadnych ryczałtowych 20% kosztów, płacenia zaliczek przez
    zleceniodawcę i zwolnienia z VAT. A nawet jeśli nie wchodzi w zakres tej
    zgłoszonej DG, to dociekliwi urzędnicy US mogą zacząć się przyglądać czy
    KUP wykazane w ramach DG nie służyły faktycznie wykonaniu tych umów zleceń
    - więc tu też trzeba uważać.