  • 1. Data: 2008-02-19 00:29:05
    Temat: DG + urlop bezpłatny - trzynastka a ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Prowadze DG od pazdziernika 2007 roku jestem na urlopie bezplatnym. Od tego
    okresu tez op;lacam pelna skladke ZUS. Wczoraj dostalem "trzynastke" za
    przepracowany okres w 2007 roku - jest tego ok 1600 zl brutto, a zatem
    wiecej niz minimalne wynagrodzenie. Stad tez pytanie - czy jest jakis sposob
    na to, by wykorzystujac odproiwadzenie skladek z tej trzynastki, ograniczyc
    skladke ZUS z DG za luty?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2008-02-21 18:29:18
    Temat: Re: DG + urlop bezpłatny - trzynastka a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2008, SDD wrote:

> [...]
    > na to, by wykorzystujac odproiwadzenie skladek z tej trzynastki, ograniczyc

    To może pobudzę dyskusję: mi wychodzi że nie, że zwolnienie z obowiązku
    ubezpieczenia wynika z tytułu "stosunku pracy" oraz przeliczenia podstawy
    składek z tego tytułu na okres miesiąca.
    Ergo, skoro mamy "tylko" przychód z tytułu umowy o pracę, a nie należność
    z tytułu "stosunku" (stosunek już nie istnieje, przychód pochodzi
    z przeszłych należności wynikłych z umowy) to zwolnienia nie ma.

    pzdr, Gotfryd