  • 1. Data: 2008-10-02 21:02:59
    Temat: DG - zmiana numeru telefonu komórkowego
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową DG i ostatnio zmieniłem operatora i numer komórki. Wcześniej
    przy różnych okazjach na NIP-1 podawałem mój
    poprzedni numer telefonu. Teraz wypadałoby podać nowy numer. Rozumiem, że mam wysłać
    NIP-1 aktualizacyjny i podać nowy numer?
    Dzwoniłem nawet do mojego US i tak mi powiedzieli. Problem w tym, że numer telefonu
    jest w polach B.6 KONTAKT i nie są to żadne dane
    identyfikacyjne, więc mam pytanie.
    Czy mam obowiązek zaktualizować ten numer w jakimś określonym czasie (komórka jest
    wrzucana w koszty DG)?

    Jeśli zmienia się dane z pól B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE, to w polu B.2 podaje się,
    które pola z B.1 uległy zmianie, tak żeby w US
    zorientowali się czego dotyczy aktualizacja. Zupełnie inaczej to wygląda jeśli chodzi
    o pole nr 50 (B.6) gdzie podaje się telefon,
    nie ma potem żadnego pola informującego, że aktualizacja dotyczyła zmiany numeru
    telefonu. Podejrzewam, że bystry urzędnik domyśli
    się o co chodzi, ale jeśli trafię na mniej bystrego? Mam gdzieś napisać, że wysyłam
    specjalnie 4 stronicowy druk tylko po to, żeby
    poinformować ich o zmianie numeru komórki?

    pzdr.
    Mariusz