  • 1. Data: 2007-10-05 13:34:28
    Temat: Darowizna
    Od: Elminster <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Niedawno podpisałem umowę darowizny z matką i ojcem. Oboje przekazali
    mi po 50 % udziałów w samochodzie.

    Moje pytanie: Czy muszę zgłaszać to do Urzędu Skarbowego? A jeśli tak
    to w jakim terminie?

    Oraz czy jestem zobowiązany terminem co do przerejestrowania
    samochodu, czy mogę poczekać do marca, kiedy wygaśnie zapłacona już
    polisa i dopiero wtedy go przerejestrować?

    Pozdrawiam
    Elm

  • 2. Data: 2007-10-05 13:41:33
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Elminster pisze:
> [...]
    > mi po 50 % udziałów w samochodzie.
    >
    > Moje pytanie: Czy muszę zgłaszać to do Urzędu Skarbowego? A jeśli tak

    Jaka jest wartość samochodu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-05 13:43:43
    Od: Elminster <e...@p...onet.pl>

    On 5 Paź, 15:41, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam!
    > Liwiuszwww.liwiusz.republika.pl
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    2 tys zł. Rzeczywista. Max 2,5 tys, ale wątpię.

  • 4. Data: 2007-10-05 13:45:15
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Elminster pisze:

    > 2 tys zł. Rzeczywista. Max 2,5 tys, ale wątpię.

    Ewentualny podatek od darowizny (w przypadku rodziców) musiałbyś
    zapłacić, jeśli wartość pojazdu byłaby większa niż około 9000zł. Tak
    więc przy tym... samochodzie nie musisz się niczym przejmować :) Tylko
    nie zapomnij opłacać OC, bo kara będzie większa niż to cudo :)

  • 5. Data: 2007-10-08 05:37:15
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ewentualny podatek od darowizny (w przypadku rodziców) musiałbyś
    > zapłacić, jeśli wartość pojazdu byłaby większa niż około 9000zł.

    18000zł ?

    Przeoczyłeś, że od każdego z rodziców po 50%.

    Jano