  • 1. Data: 2008-02-01 08:53:22
    Temat: Darowizna
    Od: Janek <w...@w...pl>

    Zamierzam ustawić skarbonkę w Gminnym Ośrodku Kultury w celu dokonania
    zbiórki pieniędzy na zakup stołu bilardowego.
    Jest takie zapotrzebowanie społeczne.
    Problem polega na tym w jaki sposób zaprzychodować zebrane pieniądze?
    Czy można potraktować zbiórkę pieniędzy jako darowiznę?
    Czy może być darczyńca zbiorowy i anonimowy?
    Czy można przyjąć zebrane pieniądze protokołem komisyjnie i wpłacić na
    konto GOK-u ?

    Janek

  • 2. Data: 2008-02-01 18:15:11
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2008, Janek wrote:

> [...]
    > Problem polega na tym w jaki sposób zaprzychodować zebrane pieniądze?
    > Czy można potraktować zbiórkę pieniędzy jako darowiznę?

    Tak i nie.
    AFAIR na zbiórkę potrzebne jest zezwolenie (nie pamiętam kto je wydaje,
    o to należy spytać na .prawo) a zbiórka bez zezwolenia chyba pod jakieś
    przestępstwo podpadnie.

    pzdr, Gotfryd