  • 1. Data: 2008-09-20 22:13:10
    Temat: Darowizna - co zrobic ?
    Od: "Olgier" <w...@y...pl>

    Witam!
    Mam pytanie, rodzice chca dac mi ok.400 tys. zl.
    Jak to zrobic by zaplacic jak najmniejszy podatek, a i problemu zadnego nie
    bylo?

    Pozdrawiam
    Olgierd

  • 2. Data: 2008-09-20 22:33:30
    Temat: Re: Darowizna - co zrobic ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Olgier" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanie, rodzice chca dac mi ok.400 tys. zl.
    > Jak to zrobic by zaplacic jak najmniejszy podatek, a i problemu zadnego
    > nie bylo?

    Zgłosić w US na stosownym formularzu.

  • 3. Data: 2008-09-21 00:29:29
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    Olgier wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie, rodzice chca dac mi ok.400 tys. zl.
    > Jak to zrobic by zaplacic jak najmniejszy podatek, a i problemu zadnego nie
    > bylo?

    Masz dwa rozwiązania, jedno proste, drugie tanie.

    rozwiązanie proste.
    iść do notariusza i spisać umowę darowizny.

    rozwiązanie tanie.
    1. spisać umowę darowizny
    2. zrobić przelew z konta darczyńcy na konto obdarowanego
    3. zgłosić przed obdarowanego w ciągu miesiąca darowiznę na ODPOWIEDNIM
    druku DO ODPOWIEDNIEGO urzędu skarbowego.
    4. niczego nie skopać bo przy takiej kwocie podatek wyjdzie spory.

  • 4. Data: 2008-09-22 10:15:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek7205 <w...@g...pl.invalid> writes:

    > 2. zrobić przelew z konta darczyńcy na konto obdarowanego
    > 3. zgłosić przed obdarowanego w ciągu miesiąca darowiznę na
    > ODPOWIEDNIM druku DO ODPOWIEDNIEGO urzędu skarbowego.

    Przy okazji - czy wszystkie urzedy skarbowe wymagaja, zeby sie
    osobiscie zglosic i przedstawic kwitek z banku i dokumenty
    darczyncy/obdarowanego?

    Aha, wazne: to sie zalatwia w urzedzie skarbowym wlasciwym dla
    darczyncy.

    MJ

  • 5. Data: 2008-09-22 13:42:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > darczyncy/obdarowanego?
    >
    > Aha, wazne: to sie zalatwia w urzedzie skarbowym wlasciwym dla

    No i dałeś dupy.
    Ciekawe kto będzie miał do Ciebie pretensje za wprowadzanie w błąd.

  • 6. Data: 2008-09-22 13:58:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > No i dałeś dupy.
    > Ciekawe kto będzie miał do Ciebie pretensje za wprowadzanie w błąd.

    A, zanlazłem dokładniej. Jak ktoś jest zainteresowany.
    Szczególnie jak w darowiźnie dostaje chatę rodziców nad morzem np.
    Żeby potem nie było pretensji, jak złoży sd-z1, w miejscu zamieszkania
    rodziców i US mu dowali podatek.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20072491860&type=2&name=D20071860.pdf

  • 7. Data: 2008-09-23 08:42:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > A, zanlazłem dokładniej. Jak ktoś jest zainteresowany.

    Nie moja wina, ze w kolko zmieniaja.
    W zeszlym roku zglaszalo sie jak pisalem.

    > Szczególnie jak w darowiźnie dostaje chatę rodziców nad morzem np.
    > Żeby potem nie było pretensji, jak złoży sd-z1, w miejscu zamieszkania
    > rodziców i US mu dowali podatek.

    Masz jakies poparcie w orzecznictwie, ze za zlozenie w niewlasciwym
    urzedzie kogos ukarano? I w ogole taki niewlasciwy urzad to przyjmie?
    Przypominam, ze trzeba to zrobic osobiscie, zgloszenie wyslane poczta
    bez udokumentowania przelewu i pokrewienstwa jest niekompletne.

    MJ
    PS. Na przyszly raz kolego anonimie powstrzymaj swoj jezyk.

  • 8. Data: 2008-09-23 08:52:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Masz jakies poparcie w orzecznictwie, ze za zlozenie w niewlasciwym
    > urzedzie kogos ukarano?

    Jeśli niezgłosisz w terminie to możesz w ogóle sobie darować zgłaszanie.
    Nawet 1 dzień opóźnienia oznacza utratę zwolnienia z podatku.

  • 9. Data: 2008-09-23 08:58:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> writes:

    > Jeśli niezgłosisz w terminie to możesz w ogóle sobie darować zgłaszanie.
    > Nawet 1 dzień opóźnienia oznacza utratę zwolnienia z podatku.

    Ponawiam pytanie jak wyzej.

    MJ

  • 10. Data: 2008-09-23 09:03:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nie moja wina, ze w kolko zmieniaja.
    > W zeszlym roku zglaszalo sie jak pisalem.

    tez nie, bo rozporzadzenie jest z 2006 roku.

    > Masz jakies poparcie w orzecznictwie, ze za zlozenie w niewlasciwym
    > urzedzie kogos ukarano?

    Nie mam. Ale dla US argument będzie wystarczający.
    Nie złożono w terminie tam gdzie powinno i cześć.
    Jak masz ochotę to szukaj sobie orzecznictwa, mi sie nie chce.

    > I w ogole taki niewlasciwy urzad to przyjmie?
    > Przypominam, ze trzeba to zrobic osobiscie, zgloszenie wyslane poczta
    > bez udokumentowania przelewu i pokrewienstwa jest niekompletne.

    Nie trzeba osobiście, trzeba dołączyć dokumenty.

    > MJ
    > PS. Na przyszly raz kolego anonimie powstrzymaj swoj jezyk.

    Nie bądź taki delikatny.