  • 1. Data: 2008-03-19 13:28:11
    Temat: Darowizna czy sprzedaż - co się bardziej opłaci?
    Od: "Bartek Zawistowski" <f...@w...polska.pl>

    Sytuacja taka - spora działka leśna na obrzeżach W-wy. W tej chwili brak
    planu zagospod. gminy. Właściciel - mąż siostry mojej matki. Ciężko wycenić
    wartość gruntu - lokalizacja jest bardzo dobra, ale ze względu na zalesienie
    (i brak możliwości odlesienia w najbliższym czasie) działka ma 20% wartości
    działki budowlanej. Ze wzgledu na sytuację nie jest za tą ziemię pobierany
    podatek gruntowy. Wuj chce mi przekazać prawo własności tej ziemi,
    zastanawiamy się jak to zrobić żeby nie płacić dużych podatków, gdyż jak
    patrzyłem na przepisy jako dalsza rodzina muszę sporo zapłacić za darowizne.
    Pytanie: czy wujek może sporządzić u notariusza akt sprzedaży działki
    powiedzmy za 10.000 zł (wartość faktyczna jest wielokrotnie wyższa) i od
    tego
    zapłacę podatek, czy raczej to nie przejdzie? Jak się ma sprawa z
    oszacowaniem wartości darowizny? Czy US tego nie zakwestionuje?
    Dzięki za podpowiedzi !!!

  • 2. Data: 2008-03-19 13:35:15
    Temat: Re: Darowizna czy sprzeda???????????????????????????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek Zawistowski wrote:
> [...]
    > podatek gruntowy. Wuj chce mi przekaza? prawo w?asno?ci tej ziemi,
    > zastanawiamy si? jak to zrobi? ?eby nie p?aci? du?ych podatk?w, gdy? jak
    > patrzy?em na przepisy jako dalsza rodzina musz? sporo zap?aci? za darowizne.
    > Pytanie: czy wujek mo?e sporz?dzi? u notariusza akt sprzeda?y dzia?ki
    > powiedzmy za 10.000 z? (warto?? faktyczna jest wielokrotnie wy?sza) i od
    > tego
    > zap?ac? podatek, czy raczej to nie przejdzie? Jak si? ma sprawa z
    > oszacowaniem warto?ci darowizny? Czy US tego nie zakwestionuje?

    US to zakwestionuje i wezwie do zapłaty podatku wg. realnej wartości
    działki.

  • 3. Data: 2008-03-19 17:17:44
    Temat: Re: Darowizna czy sprzedaż - co się bardziej opłaci?
    Od: P <n...@n...pl>

    Bartek Zawistowski pisze:
    > Sytuacja taka - spora działka leśna na obrzeżach W-wy. W tej chwili brak
    > planu zagospod. gminy. Właściciel - mąż siostry mojej matki. Ciężko wycenić

    A nie mógłby wój podarować swojej żonie, która podarowałaby swojej
    siostrze, która podarowałaby swojemu synowi, czyli tobie?

  • 4. Data: 2008-03-19 20:04:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P wrote:

    > A nie mógłby wój podarować swojej żonie, która podarowałaby swojej
    > siostrze, która podarowałaby swojemu synowi, czyli tobie?

    a to nie uratuje od podatku, jak sie us o tym dowie.

  • 5. Data: 2008-03-19 22:16:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > a to nie uratuje od podatku, jak sie us o tym dowie.

    Nie wspominając o wielokrotnej taksie notarialnej.