  • 1. Data: 2003-10-13 07:21:30
    Temat: Darowizna mieszkania
    Od: Tomasz Nakło <t...@o...pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem i licze na porade co powinienem zrobic.

    W 1996 otrzymalem mieszkanie w akcie notarialnym darowizny. Zostalo tam
    zapisane m.in., ze bede tam zaspokajal potrzeby mieszkaniowe przez okres
    co najmniej 5 lat. Zapis ten mial zwolnic z podatku od darowizny.

    Z roznych wzgledow nie zamieszkalem tam. Rowniez sie tam nie zameldowalem.

    Co powinienem teraz z tym zrobic, oczywiscie zeby poniesc jak
    najmniejsze straty ?

    Jesli to ma znaczenie, to darczynca caly czas mieszka w tym mieszkaniu
    (kawalerka). W akcie jest zapewnienie o mozliwosci dozywotniego
    zamieszkania darczyncy w mieszkaniu.

    W rachube wchodzi rowniez anulowanie darowizny o ile to jest mozliwe i
    bedzie korzystne. Nie wchodzi w rachube przeprowadzka darczyncy.

    Z gory bardzo dziekuje za wskazowki.

  • 2. Data: 2003-10-13 09:21:14
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Nakło <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Z roznych wzgledow nie zamieszkalem tam. Rowniez sie tam nie zameldowalem.
    >
    > Co powinienem teraz z tym zrobic, oczywiscie zeby poniesc jak

    powinieneś zapłacić podatek od darowizny który był zawieszony na okres 5 lat,
    z tym że nie wiem jak jest z terminami - być może sprawa uległa
    przedawnieniu, sprawdź w Ordynacji podatkowej (jak sie dowiesz to napisz!!!)

    > Jesli to ma znaczenie, to darczynca caly czas mieszka w tym mieszkaniu
    > (kawalerka). W akcie jest zapewnienie o mozliwosci dozywotniego
    > zamieszkania darczyncy w mieszkaniu.

    nie ma znaczenia

    > W rachube wchodzi rowniez anulowanie darowizny o ile to jest mozliwe i
    > bedzie korzystne. Nie wchodzi w rachube przeprowadzka darczyncy.

    jest to mozliwe, załatwia sie w sądzie, można anulować akt notarialny np. za
    rażącą niewdzięczność obdarowanego

  • 3. Data: 2003-10-13 09:28:17
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

  • 4. Data: 2003-10-13 09:29:01
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2003-10-13 09:29:02
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2003-10-13 09:29:08
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2003-10-13 09:32:15
    Od: "Wojtek " <s...@N...gazeta.pl>

    Slayer <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    przepraszam za resztę postów, cos mi sieć pada....

  • 8. Data: 2003-10-13 09:34:45
    Od: "Wojtek " <s...@N...gazeta.pl>

    Slayer <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    przepraszam za zdublowane posty, coś mi sieć pada...

  • 9. Data: 2003-10-13 20:29:36
    Od: pito<p...@a...pl>

> [...]
    mozliwe i
    > bedzie korzystne. Nie wchodzi w rachube przeprowadzka darczyncy.

    prawdopodobnie zapłacisz podatek wraz z odsetkami.

    -> http://usenet.pomocprawna.info