  • 1. Data: 2004-06-23 18:38:51
    Temat: Darowizna połowy domu - metraż wolny od podatku
    Od: "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl>

    Czy w przypadku darowizny połowy domu wolna od podatku jest powierzchnia
    110m2 czy 55m2

    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2004-06-24 05:55:58
    Temat: Re: Darowizna połowy domu - metraż wolny od podatku
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur <artur_w(nospam)@wp.pl> napisał(a):

    > Czy w przypadku darowizny połowy domu wolna od podatku jest powierzchnia
    > 110m2 czy 55m2

    tak, jest to liczone proporcjonalnie, jeżeli np. dom ma 200m2, to przy
    darowiźnie połowy ulga przysługuje tylko na 55m2...

  • 3. Data: 2004-06-24 09:20:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, Slayer wrote:

> [...]
    >+ tak, jest to liczone proporcjonalnie, jeżeli np. dom ma 200m2, to przy
    >+ darowiźnie połowy ulga przysługuje tylko na 55m2...

    Tak sobie kombinuję jak to rozebrać na czynniki pierwsze...
    Wniosek byłby że należy podzielić budynek przed darowizną, tj. wydzielić
    lokale i je podarować; dobrze myślę ? :) Gruntu wtedy dzielić nie
    trzeba... (inna sprawa że może się nie opłacać dzielić - to też koszty :])

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-06-24 09:56:41
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > lokale i je podarować; dobrze myślę ? :) Gruntu wtedy dzielić nie
    > trzeba... (inna sprawa że może się nie opłacać dzielić - to też koszty :])

    oczywiście, przeprowadzenie podziału fizycznego zmienia wszystko.. tylko po
    co ?? jak wiadomo ulga z art. 16 o ktorej tutaj mowa dotyczy tylko osób
    zaliczonych do I grupy podatkowej, więc wystarczy podarować jakiś kawałeczek,
    a następnie sporządzić kolejny akt notarialny znoszący współwłasność...