  • 1. Data: 2015-12-28 11:19:27
    Temat: Data wystawienia faktury a zobowiązania podatkowe
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W zmianach z 2014 do ustawy jest coś takiego jak możliwość wystawienia
    faktury do 15-go dnia następnego miesiąca po wykonaniu usługi/sprzedaży
    towaru.

    Przykładowo, teraz wykonując usługę, wystawiałem fakturę w ostatnim dniu
    danego miesiąca i liczone było to do tego miesiąca. Co jeśli przykładowo w
    grudniu wykonam usługę, ale wystawię fakturę dopiero 10-go stycznia? Kiedy
    przypada zobowiązanie podatkowe - zarówno VAT jak i PIT?

    Słyszę sprzeczne opinie. A to, że liczone będzie to dopiero w styczniu, bo
    faktura wystawiona w styczniu. Innym razem, że VAT owszem, zapłacę za
    styczeń, ale dochodowy będę musiał obliczyć jeszcze za grudzień.

    Problemu by nie było, gdybym na fakturach do klienta pisał "obsługa
    przedsiębiorstwa" i tyle. A ja w nazwie towaru/usługi dopisuję rok i
    miesiąc, więc wystawiając w styczniu fakturę i tak będzie widniało, że
    usługa wykonana została w grudniu.

  • 2. Data: 2015-12-28 19:00:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 11:19, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > styczniu, bo faktura wystawiona w styczniu. Innym razem, Ĺźe VAT
    > owszem, zapłacę za styczeń, ale dochodowy będę musiał obliczyć

    Nie ma w tym sprzeczności.
    Obowiązek podatkowy, wystawienie faktury mogą być w różnych
    datach dla różnych podatków i typów usług.
    Wprawdzie ostatnio mocno się ujednoliciło jeśli chodzi o terminy,
    ale jak to u nas - zawsze jakieś wyjątki są.