1. Data: 2005-12-08 19:37:37
Temat:Data zdarzenia gospodarczego
Od:"Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(DG, PKPiR, VAT)

Faktury za telefon komórkowy otrzymuję pod koniec miesiąca np. (25.X).
Termin płatności przypada na miesiąc następny (np. 10.XI), a płatności
dokonuję np. 3 dni wcześniej (7.XI).
W związku z tym, fakturę taką księguję w miesiącu płatności (listopad).
Jaką datę powinienm wpisywać w kolomnie 2 - data zdarzenia gospodarczego?
Datę wystawienia faktury, termin płatności czy datę rzeczywistej płatności?

Rejestr VAT:
Jaką datę przyjąć jako "data otrzymania dokumentu"?
Datę rzeczywistego otrzymania (np. 2.XI) termin płatności czy datę
rzeczywistej płatności?

2. Data: 2005-12-09 07:28:31
Temat:Re: Data zdarzenia gospodarczego
Od:jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg wrote:

> [...]
> Jaką datę przyjąć jako "data otrzymania dokumentu"?
> Datę rzeczywistego otrzymania (np. 2.XI) termin płatności czy datę

Masz "prawie" poprawny druk ewidencji VAT. Rubryka powinna mieć nazwę
nie "data otrzymania dokumentu" a "data powstania obowiązku
podatkowego" albo lepiej "data powstania prawa do odliczenia". Ponieważ
ewidencję masz taką jaką masz to widzę dwie możliwości albo wpisywać
dat otrzymania albo termin płatności. To jest mało istotne. Ważne jest
aby wpis był w ewidencji za listopad. Przykład nieco zmodyfikowany.
Otrzymałeś 29 X z terminem płatności 10 XI. Możesz wpisać datę 29 X ale
koniecznie w ewidencji za listopad.

3. Data: 2005-12-12 20:28:20
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Dec 2005, jureq wrote:

> [...]
[...]
> Masz "prawie" poprawny druk ewidencji VAT.

wrrrr.....

> Rubryka powinna mieć nazwę
> nie "data otrzymania dokumentu" a "data powstania obowiązku
> podatkowego" albo lepiej "data powstania prawa do odliczenia".

Poprotestuję sobie: podatnik może sobie rubryki zatytułować
JAK CHCE. W odróżnieniu od KPiR nie ma urzędowego wzoru.
I może sobie np. nawtykać z osiem dat dotyczących dokumentu
(nie mam konceptu na aż osiem, ale co mi tam ;)), byleby
*na podstawie* takiej ewidencji dało się dokonać rozliczenia !

Burzę się, bo w szczególności nie widzę przeciwwskazań dla
ewidencji w której są rubryki "data otrzymania dokumentu"
*oraz* "termin zapłaty" ew. również inne daty - O ILE
są potrzebne podatnikowi :)

> Ponieważ
> ewidencję masz taką jaką masz to widzę dwie możliwości albo wpisywać
> dat otrzymania albo termin płatności. To jest mało istotne. Ważne jest
> aby wpis był w ewidencji za listopad.

Osobiście akurat na taką drukowaną ewidencję się kiedyś załapałem
i problem rozwiązałem tak iż f-ry "telekomunikacyjne" opisałem przy
dacie z oznacznikiem (czymś w stylu "[1]" albo "*TP") i opisem
u dołu w stylu "*TP - w terminie płatności".

> Przykład nieco zmodyfikowany.
> Otrzymałeś 29 X z terminem płatności 10 XI. Możesz wpisać datę 29 X ale
> koniecznie w ewidencji za listopad.

...powiedzmy że o to się nie awanturuję :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

4. Data: 2005-12-13 12:02:40
Od:"Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam w swojej ewidencji kolumnę na datę wystawienia dokumentu, datę
otrzymania dokumentu oraz datę nabycia prawa do odliczenia podatku
naliczonego - czyli w obrocie są różne druki, a problem tylko w tym, aby
zamieścić w nich poprawnie zapisy.
Graszka

5. Data: 2005-12-14 01:18:24
Od:"Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wrrrr.....

Jestem winny wyjaśnienie:
Nazwa kolumny brzmi dokładnie:
"Data otrzymania dokumentu / ob. pod."

Moja wina.
Ale i tak uzyskałem wyczerpujące odpowiedzi.
Dzięki.