  • 1. Data: 2005-12-08 19:37:37
    Temat: Data zdarzenia gospodarczego
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    (DG, PKPiR, VAT)

    Faktury za telefon komórkowy otrzymuję pod koniec miesiąca np. (25.X).
    Termin płatności przypada na miesiąc następny (np. 10.XI), a płatności
    dokonuję np. 3 dni wcześniej (7.XI).
    W związku z tym, fakturę taką księguję w miesiącu płatności (listopad).
    Jaką datę powinienm wpisywać w kolomnie 2 - data zdarzenia gospodarczego?
    Datę wystawienia faktury, termin płatności czy datę rzeczywistej płatności?

    Rejestr VAT:
    Jaką datę przyjąć jako "data otrzymania dokumentu"?
    Datę rzeczywistego otrzymania (np. 2.XI) termin płatności czy datę
    rzeczywistej płatności?

  • 2. Data: 2005-12-09 07:28:31
    Temat: Re: Data zdarzenia gospodarczego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Greg wrote:

> [...]
    > Jaką datę przyjąć jako "data otrzymania dokumentu"?
    > Datę rzeczywistego otrzymania (np. 2.XI) termin płatności czy datę

    Masz "prawie" poprawny druk ewidencji VAT. Rubryka powinna mieć nazwę
    nie "data otrzymania dokumentu" a "data powstania obowiązku
    podatkowego" albo lepiej "data powstania prawa do odliczenia". Ponieważ
    ewidencję masz taką jaką masz to widzę dwie możliwości albo wpisywać
    dat otrzymania albo termin płatności. To jest mało istotne. Ważne jest
    aby wpis był w ewidencji za listopad. Przykład nieco zmodyfikowany.
    Otrzymałeś 29 X z terminem płatności 10 XI. Możesz wpisać datę 29 X ale
    koniecznie w ewidencji za listopad.

  • 3. Data: 2005-12-12 20:28:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Dec 2005, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Masz "prawie" poprawny druk ewidencji VAT.

    wrrrr.....

    > Rubryka powinna mieć nazwę
    > nie "data otrzymania dokumentu" a "data powstania obowiązku
    > podatkowego" albo lepiej "data powstania prawa do odliczenia".

    Poprotestuję sobie: podatnik może sobie rubryki zatytułować
    JAK CHCE. W odróżnieniu od KPiR nie ma urzędowego wzoru.
    I może sobie np. nawtykać z osiem dat dotyczących dokumentu
    (nie mam konceptu na aż osiem, ale co mi tam ;)), byleby
    *na podstawie* takiej ewidencji dało się dokonać rozliczenia !

    Burzę się, bo w szczególności nie widzę przeciwwskazań dla
    ewidencji w której są rubryki "data otrzymania dokumentu"
    *oraz* "termin zapłaty" ew. również inne daty - O ILE
    są potrzebne podatnikowi :)

    > Ponieważ
    > ewidencję masz taką jaką masz to widzę dwie możliwości albo wpisywać
    > dat otrzymania albo termin płatności. To jest mało istotne. Ważne jest
    > aby wpis był w ewidencji za listopad.

    Osobiście akurat na taką drukowaną ewidencję się kiedyś załapałem
    i problem rozwiązałem tak iż f-ry "telekomunikacyjne" opisałem przy
    dacie z oznacznikiem (czymś w stylu "[1]" albo "*TP") i opisem
    u dołu w stylu "*TP - w terminie płatności".

    > Przykład nieco zmodyfikowany.
    > Otrzymałeś 29 X z terminem płatności 10 XI. Możesz wpisać datę 29 X ale
    > koniecznie w ewidencji za listopad.

    ...powiedzmy że o to się nie awanturuję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-13 12:02:40
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    A ja mam w swojej ewidencji kolumnę na datę wystawienia dokumentu, datę
    otrzymania dokumentu oraz datę nabycia prawa do odliczenia podatku
    naliczonego - czyli w obrocie są różne druki, a problem tylko w tym, aby
    zamieścić w nich poprawnie zapisy.
    Graszka

  • 5. Data: 2005-12-14 01:18:24
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    > [...]
    >
    > wrrrr.....

    Jestem winny wyjaśnienie:
    Nazwa kolumny brzmi dokładnie:
    "Data otrzymania dokumentu / ob. pod."

    Moja wina.
    Ale i tak uzyskałem wyczerpujące odpowiedzi.
    Dzięki.