  • 1. Data: 2014-07-31 08:58:07
    Temat: Deklaracja OFE
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    mam pytanie w odniesieniu do upływającego dzisiaj terminu deklaracji
    odprowadzania składek do OFE.
    Nigdy w życiu nie odprawadzałem składek ZUS, dotąd zawierałem wyłącznie
    umowy o dzieło (przez pewien czas byłem zarejestrowany jako bezrobotny jeśli
    ma to znaczenie, bez zasiłku). Nie wykluczam jednak, że być może podpiszę
    umowę zlecenie, o pracę lub założę działalność i składki odprowadzać będę.
    Czy muszę dzisiaj zadeklarować się w sprawie OFE (np. dlatego, że jestem
    pełnoletni?) czy dopiero w momencie podpisania umowy ze składkami?

    Maniek

  • 2. Data: 2014-07-31 09:33:21
    Temat: Re: Deklaracja OFE
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marian,

    Thursday, July 31, 2014, 8:58:07 AM, you wrote:

> [...]
    > Czy muszę dzisiaj zadeklarować się w sprawie OFE (np. dlatego, że jestem
    > pełnoletni?) czy dopiero w momencie podpisania umowy ze składkami?

    Skoro nie płaciłeś składek, to nie masz zawartej umowy z żadnym OFE -
    gdzie chcesz pozostać, skoro nigdzie nie jesteś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-07-31 10:28:48
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    wiadomości news:812807250.20140731093321@pik-net.pl.invalid...
    > Skoro nie płaciłeś składek, to nie masz zawartej umowy z żadnym OFE -
    > gdzie chcesz pozostać, skoro nigdzie nie jesteś?

    Niby racja, ale wolę się upewnić. Mogłoby przecież być tak, że deklaruję
    jakiekolwiek OFE (np. wybierane losowo jak to kiedyś było), bo jak nie to
    ZUS.

  • 4. Data: 2014-07-31 11:48:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marian,

    Thursday, July 31, 2014, 10:28:48 AM, you wrote:

    > Niby racja, ale wolę się upewnić. Mogłoby przecież być tak, że deklaruję
    > jakiekolwiek OFE (np. wybierane losowo jak to kiedyś było), bo jak nie to
    > ZUS.

    Wybór OFE był możliwy tylko gdy były jakieś składki do przekazania.

    --
    Best regards,
    RoMan