  • 1. Data: 2008-10-09 21:55:46
    Temat: Deklaracje DRA - kiedy składać?
    Od: "xyz" <z...@w...pl>

    Witam,
    prowadzę jednoosobową DG i już około rok nie składałem deklaracji DRA ;-) do
    Zus. Nie wiem czy kiedyś nie będę miał z tego powodu jakichś
    nieprzyjemności, a może nie będę miał emerytury ;););) dlatego chciałbym
    zapytać: kiedy ostatni raz należało składać DRA 'obowiązkowo'? I tak jak
    wyżej, co mi może 'grozić' za nie składanie?

    pozdr.

  • 2. Data: 2008-10-11 09:18:57
    Temat: Re: Deklaracje DRA - kiedy składać?
    Od: "Nod" <p...@g...com>

    Użytkownik "xyz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapytać: kiedy ostatni raz należało składać DRA 'obowiązkowo'? I tak jak
    > wyżej, co mi może 'grozić' za nie składanie?

    nigdy nie składałeś? jeśli raz złożyłeś w terminie to później deklaracja
    automatycznie się "klonuje" i wystarczy wysłać sam przelew. Jak nigdy nie
    składałeś to mozesz mieć problemy (ale składki opłacasz?). Ja po załozeniu
    DG nie składałem DRA przez 2 miesiące, składki wysyłałem przelewem. Po 2
    miesiacach zadzwonili, że mam sie zgłosic.. okazało sie ze system im
    wypluwa, że mam nadpłate. Kazali złożyć zaległe DRA i tyle :)

    --
    Nod

  • 3. Data: 2008-10-13 05:52:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 23:55:46 +0200, xyz napisał(a):

> [...]
    > zapytać: kiedy ostatni raz należało składać DRA 'obowiązkowo'? I tak jak
    > wyżej, co mi może 'grozić' za nie składanie?

    Interesuje cię odpowiedź "według ustawy" czy "według systemu komputerowego
    ZUS"?

    Jeśli "wg ustawy" to trzeba było złożyć za styczeń 2008, bo zmieniła się
    stawka procentowa rentowego.

    Jeśli "wg systemu", to zmiana stawek procentowych nie jest powodem do
    składania DRA, bo "system" sam w takim wypadku generuje odpowiednią
    deklarację.