  • 11. Data: 2019-01-21 21:44:39
    Temat: Re: Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c461a25$0$488$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
> [...]
    jsc-z-banku.html

    >A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez
    >całą dobę?
    >Że to trudne? LITOŚCI :-)

    Ale tego nie,bo tu 23:11.

    No chyba, zeby tak sesje o 23:30 ...

    Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos
    pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
    No tak, ale to nie klient, to petent ...

    J.

  • 12. Data: 2019-01-22 02:42:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
    > No tak, ale to nie klient, to petent ...

    Nie. Myk ze składka chorobową to tak naprawdę myk na to, żeby
    przedsiębiorca płacił składki ZAWSZE. Bo tak naprawdę to nie chodzi o
    ten gówniany zasiłek chorobowy tylko o to, że tylko ubezpieczenie
    chorobowe pozwala na niepłacenie składek ZUS w czasie choroby. Nie
    masz ubezpieczenia - płać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2019-01-22 09:06:57
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tak z ciekawości: na ile najdłużej lekarz może wystawić 'L4'?
    Kiedyś kiedyś za lasami za górami to było bodajże 9 dni (z możliwością przedłużania).

    -----

  • 14. Data: 2019-01-22 09:27:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-01-21, z <...@...pl> wrote:
    jsc-z-banku.html
    > A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą
    > dobę?

    Żadnej? Trzeba stosować PRAWO.
    https://www.rp.pl/ZUS/311269997-Przelew-skladek-do-Z
    US-w-ostatnim-dniu-terminu.html

    "Fundamentalne znaczenie ma w tym kontekście treść art. 60 § 1 pkt 2 ustawy
    z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz.
    201 ze zm.), który jest stosowany z mocy odesłania z art. 31 ustawy systemowej
    do należności z tytułu składek. Przepis ten stanowi, że za termin dokonania
    zapłaty podatku uważa się w obrocie bezgotówkowym dzień obciążenia rachunku
    bankowego podatnika, rachunku podatnika w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej lub rachunku płatniczego podatnika w instytucji
    płatniczej albo instytucji pieniądza elektronicznego na podstawie polecenia
    przelewu lub zapłaty za pomocą innego niż polecenie przelewu instrumentu
    płatniczego."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2019-01-22 09:33:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-01-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    >>> www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wy
    jsc-z-banku.html
    > Ale tego nie,bo tu 23:11.
    > No chyba, zeby tak sesje o 23:30 ...

    To raczej kwestia rozwiązań technicznych w banku.
    Tylko i wyłącznie.

    Jeśli bank potrzebuje czasu by przeprocesować jakieś zewnetrzne
    zlecenia (to się rzadko dzieje w czasie rzeczywistym), to może
    nie zdążyć.

    > Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos
    > pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
    > No tak, ale to nie klient, to petent ...

    ZUS raczej traktuje przepisy wprost, a jak ma inaczej?
    Ale dobrze by było gdyby faktycznie prawo było bardziej wyrozumiałe
    w tym zakresie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2019-01-23 10:06:53
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 21 Jan 2019 20:14:42 +0100, użytkownik z napisał:

    jsc-z-banku.html

    > A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą
    > dobę?
    > Że to trudne? LITOŚCI :-)

    Ależ przecież to już od wielu lat istnieje w 98% banków!!! I to częściej
    niż co godzinę, bo natychmiast. Nazywa się to w bankach przelew
    ekspresowy, przelew natychmiastowy lub Express Elixir. Ponieważ NBP też
    takie przelewy przyjmuje, więc od roku nie ma problemu żeby w ten sposób
    płacić składki ZUS. A jak ktoś płacąc późno wieczorem ostatniego dnia
    terminu nie użył takiego natychmiastowego przelewu to tylko jego własna
    wina.

  • 17. Data: 2019-01-23 10:23:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-23 o 10:06, jureq pisze:

> [...]
    > płacić składki ZUS. A jak ktoś płacąc późno wieczorem ostatniego dnia
    > terminu nie użył takiego natychmiastowego przelewu to tylko jego własna

    Po pierwsze, liczba banków uczestniczących w EE jest niewielka. A po
    drugie, jesteś pewien, że Twój bank wykona taki przelew tego samego dnia?
    Bo może właśnie trwa przetwarzanie, albo coś innego...
    Więc nie oceniaj tag od razu...

    --
    Pete

  • 18. Data: 2019-01-23 10:51:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > przelewu lub zapłaty za pomocą innego niż polecenie przelewu instrumentu

    Ale jak zlecę przelew to kasa mi znika z konta od razu, a nie dopiero
    jak przyjdzie sesja. Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej
    samej kasy przelać gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić
    zanim zostanie przelana.

    Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
    A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno
    mnie już nie obchodzić.
    P.G.

  • 19. Data: 2019-01-23 11:13:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-01-23, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Ale jak zlecę przelew to kasa mi znika z konta od razu, a nie dopiero
    > jak przyjdzie sesja.

    To zależy od banku i Twojej umowy z bankiem.

    > Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej samej kasy przelać
    > gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić zanim zostanie
    > przelana.

    W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

    > Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
    > A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno
    > mnie już nie obchodzić.

    I myślę ze w niektórych bankach to tak działa.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2019-01-23 11:15:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    [...]
    > W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

    W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

    [...]

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Perhaps, after all, America never has been discovered. I myself would