  • 21. Data: 2018-02-26 12:52:44
    Temat: Re: Dłużnik plajtuje. Co z VAT?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jeżeli sąd ogłosił upadłość, to dłużnik coś na pewno ma, przynajmniej na koszty
    postępowania upadłościowego, no i ma organ w osobie syndyka.
    Gorzej z tymi wnioskami o upadłość, które sąd oddala z uwagi na brak majątku na
    pokrycie kosztów postępowania (w zasadzie od 80 tys. zł w górę) i/lub na dodatek
    podmiot nie posiada organu (zarządu).

    -----

  • 22. Data: 2018-02-26 12:54:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wniosku o upadłość podmiotu nie składają właściciele (wspólnicy, udziałowcy), lecz
    dłużnicy lub organ (zarząd) podmiotu.

    -----

  • 23. Data: 2018-02-26 19:28:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.02.2018 o 09:39, Pete pisze:

    > upadłość, a co ma znaczyć?

    > Upadłość się ogłasza, jak już nie ma co wyprowadzić. Wcześniej jest
    > nieopłacalna dla właścicieli.

    Teoretyków proszę o milczenie.
    Znam przypadki złożenia wniosków o upadłość "na czas", które dzięki
    tempu działania sądów doprowadziły do sytuacji, że już nie miało co upadać.
    Znam też przypadki, gdzie upadłość się udała, ale wierzyciele z
    kategorii niższych nie dostali ani grosza.
    Jacek

  • 24. Data: 2018-02-27 01:18:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Feb 2018 19:28:48 +0100, Jacek napisał(a):

    > Teoretyków proszę o milczenie.
    > Znam przypadki złożenia wniosków o upadłość "na czas", które dzięki
    > tempu działania sądów doprowadziły do sytuacji, że już nie miało co upadać.

    Co znaczy "nie mialo co" ? Cos tam w tej masie bylo.
    (ha ha - pomieszczenia wynajmowane, sprzet w leasingu ... majatek to
    stary ekspres do kawy i rolka papieru w magazynku :-) )

    > Znam też przypadki, gdzie upadłość się udała, ale wierzyciele z
    > kategorii niższych nie dostali ani grosza.

    To akurat prawidlowo.
    Jak zarzad stwierdza, ze zobowiazania przekraczaja majatek, to zglasza
    upadlosc, ale wtedy moze sie okazac, ze lepsi dostali swoje pieniadze,
    a dla gorszych zabraklo.
    Ale "wiekszosc zobowiazan zostala pokryta" :-)

    J.

  • 25. Data: 2018-02-27 06:56:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.02.2018 o 01:18, J.F. pisze:
    > Co znaczy "nie mialo co" ? Cos tam w tej masie bylo.
    Wyobraź sobie załogę 40 ludzi i 6 miesięcy "babrania" się sądu zanim
    ogłosił upadłość w prostej sprawie. Przy kapitale własnym rzędu 500 tys.
    same płace zżarły resztki majątku i syndyk wyliczył, że go nie wystarczy
    na upadłość. Ciekawa jest potem sytuacja takiego trupka, który nawet nie
    może zdechnąć.
    > (ha ha - pomieszczenia wynajmowane, sprzet w leasingu ... majatek to
    > stary ekspres do kawy i rolka papieru w magazynku :-) )
    Bardzo śmieszne.......

    > Jak zarzad stwierdza, ze zobowiazania przekraczaja majatek, to zglasza
    > upadlosc,
    Nie zgłasza upadłość, tylko zglasza wniosek do sądu, a sąd dopiero
    później ogłasza, jak już ..
    > ale wtedy moze sie okazac, ze lepsi dostali swoje pieniadze,
    > a dla gorszych zabraklo.
    Daj przepis, jak poznajesz "lepszych" i "gorszych". Po zapachu?
    Jacek

  • 26. Data: 2018-02-27 08:53:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 06:56, Jacek pisze:

    > Daj przepis, jak poznajesz "lepszych" i "gorszych". Po zapachu?

    No nie? Jak Ty funkcjonujesz?
    Nie rozpoznajesz znajomych królika?

  • 27. Data: 2018-02-28 05:28:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2018 06:56:08 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > ogłosił upadłość w prostej sprawie. Przy kapitale własnym rzędu 500 tys.
    > same płace zżarły resztki majątku i syndyk wyliczył, że go nie wystarczy

    Jak znam zycie, to gdyby sie sad wyrobil wczesniej, to byloby podobnie
    :-)

    > Ciekawa jest potem sytuacja takiego trupka, który nawet nie
    > może zdechnąć.

    A owszem, ciekaw jestem bardzo co wtedy.

    > Bardzo śmieszne.......

    Ale prawdziwe :-)

    > Nie zgłasza upadłość, tylko zglasza wniosek do sądu, a sąd dopiero
    > później ogłasza, jak już ..

    > Daj przepis, jak poznajesz "lepszych" i "gorszych". Po zapachu?

    No przeciez sam pisales o kategorii. Ustawowej mam nadzieje.

    J.

  • 28. Data: 2018-03-01 15:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >majątku na pokrycie kosztów postępowania (w zasadzie od 80 tys. zł w
    >górę) i/lub na dodatek podmiot nie posiada organu (zarządu).

    Ja tam nie wiem, ale organ w postaci zarzadu musi zglosic wniosek w
    trosce o wlasna d*.

    A co tam sad dalej ... jakby firma miala pieniadze, to by pewnie nie
    zglaszala wniosku, wiec raczej nie ma.
    Co nie znaczy, ze nie ma innego majatku.

    Ale bardzo mnie ciekawi co wtedy, gdy sad umarza postepowanie z uwagi
    na brak srodkow :-)
    Albo gdy firma w takiej kondycji, ze nawet na syndyka nie moze zarobic
    :-)

    J.