  • 1. Data: 2003-02-03 21:07:19
    Temat: Do czego zmierza ZUS
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Oto treść pisma:
    "Nawiazując do Pana pisma z dnia 24.01.2003r dot.prośby o sprostowanie
    błędnie podanego okresu na wpłacie dokonanej dnia 10.12.2002r, uprzejmie
    wyjaśniamy, ze obecnie brak możliwości przedeklarowania wpłat
    zidentyfikowanych z m-ca na m-c. Realizacja tego typu korekty będzie
    możliwa dopiero po uzyskaniu przez Oddział stosownej procedury z
    Centrali ZUS."
    Jak się zapewnie domyślacie przekazałem wpłatę za 11.02 jako 10.02
    (mam dwie wpłaty za 10.02). Na prośbę ZUS napisałem wyjaśnienie.
    Ale teraz zgłupiałem. Czyli będzie na moim koncie bedzie wisiało
    zadłużenie za 11.02 i w konsekwencji przerwana ciągłość chorobowego i
    wczęcie procedury windykacyjnej?
    Ktoś kiedyś opisywał sposób reklamacji w Centrali, czy mogę prosić
    o pomoc w tym wypadku.
    WitoldG.

  • 2. Data: 2003-02-03 21:52:13
    Temat: Re: Do czego zmierza ZUS
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od walfal -----###
> [...]
    > wczęcie procedury windykacyjnej?
    > Ktoś kiedyś opisywał sposób reklamacji w Centrali, czy mogę prosić

    na moje oko będzie ok. nadpłata z wcześniejszego okresu (podwójny 10.02)
    pokryje zadłużenie z 11.02.
    gorzej gdybyś napisał, że wpłacasz za grudzień 2002 - wtedy by się mogli
    doczepić...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-03 22:48:24
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "walfal" <w...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wczęcie procedury windykacyjnej?
    > Ktoś kiedyś opisywał sposób reklamacji w Centrali, czy mogę prosić

    Na grupie była opisywana sytuacja jak bank wpłacił kon\mus wszystkie składki
    (51+52+53) na jedno konto, chyba 53 i zus tak
    zaksięgował pomino ze za dwa dni poszło pismo z banku z prośba o własciwe
    rzoksięgowania bo bank się walnął. no i teraz zus tego
    nie może zrobic bo rewelacyjny system prokomu nie pozwala na razie na takiej korekty
    !!! więc i pewnie Twoje będzie tak wisieć.
    A co rekalmacji to idziesz do swojego oddzialu i tam ci pani powinna podsunąc
    stosowne druki.

    Sark

  • 4. Data: 2003-02-04 07:44:41
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b1mlj3$8vd$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): walfal z adresu <w...@p...neostrada.pl> napisał(a):
> [...]
    > wpłat zidentyfikowanych z m-ca na m-c. Realizacja tego typu korekty
    > będzie możliwa dopiero po uzyskaniu przez Oddział stosownej procedury

    ciekawe
    ostatnio miałem pewne rozbieżności w ZUS i miła Pani poinformowała, iż sami
    sobie przeksięgowi

    Pozdrawiam Michał

  • 5. Data: 2003-02-04 17:34:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > ciekawe
    > ostatnio miałem pewne rozbieżności w ZUS i miła Pani poinformowała, iż sami
    > sobie przeksięgowi

    Chcesz powiedzieć że tak zrobili w Twoim oddziale ZUS czy w centrali w Warszawie ?
    Cała moja dotychczasowa wiedza wskazuje że cała procedura dopisywania skłądek do
    naszych kont zusowskich (51,52,53) odbywa się w
    Warszawie a oddziały mają tylko podgląd komputerowy i w ich gestii leży ewentualna
    interwencja u płatnika jeżeli składka nie
    wpłynie.

    Sark

  • 6. Data: 2003-02-05 05:56:49
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b1otjv$cbh$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Sark z adresu <w...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > odbywa się w Warszawie a oddziały mają tylko podgląd komputerowy i w
    > ich gestii leży ewentualna interwencja u płatnika jeżeli składka nie

    w oddziale
    chcialem zaswiadczenie o braku zalegania, mila Pani poinformowala mnie , ze
    mam brak na jednym z kont i ogolnie cos sie im nie zgadza z jednym
    miesiacem, podeslalem faxem dokumenty i okazalo sie iz byla wyslana skladka
    na jedno z kont pomylkowo, po za tym cos nie tak z inna korekta, za dwa dni
    jak dzwonilem to dowiedzialem sie, ze przeksiegowali sami i dostane
    zaswiadczenie