  • 1. Data: 2005-04-20 06:27:28
    Temat: Dochód w PIT-11
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Co mam wpisać do rubryki DOCHÓD jeśli koszty uzyskania są większe od
    przychodu?
    Sytuacja taka może zdarzyć się m.in. rozliczając uczniów.
    A komplikując trochę: osoby przyjęta do pracy w końcu miesiąca uzyskuje
    niewielki przychód ze stosunku pracy, a kup uwzględnia się w pełnej
    wysokości. Z dniem 01 przechodzi na umowę zlecenie, z której uzyskuje
    dochód. Przychody wtedy występują w różnych wierszach.
    Z góry dzięki za podpowiedź. Niestety broszura dotycząca sposobu wypełniania
    pit-11 nie porusza takich kwestii.
    Darek

  • 2. Data: 2005-04-21 09:03:26
    Temat: Re: Dochód w PIT-11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, pisarz wrote:

    >+ Witam serdecznie !
    >+ Co mam wpisać do rubryki DOCHÓD jeśli koszty uzyskania są większe od
    >+ przychodu?

    IMHO - nic.
    Skoro jest STRATA to trzeba wpisać do STRAT !

> [...]
    >+ wysokości. Z dniem 01 przechodzi na umowę zlecenie, z której uzyskuje
    >+ dochód. Przychody wtedy występują w różnych wierszach.

    Art. 9 ustawy:
    +++
    2. Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią
    inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich
    ^^^^^^^^^^^^^
    uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania
    przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
    ---

    Nie łączy się dochodów i strat z różnych źródeł, podatek płaci się
    tylko od dochodów. Straty można rozliczać (!) z tego samego źródła
    przez 5 lat (kolejny ustęp, numer 3, zajrzyj).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-21 09:55:09
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Witam, dzięki za odzew.

    > IMHO - nic.
    > Skoro jest STRATA to trzeba wpisać do STRAT !
    by było śmiesznie w pit-11 nie kolumny "strata" (jak w pit36), więc dla mnie
    trzeba by wpisać wartość ze znakiem ujemnym,
    księgowa mówi kwot ujemnych nie wprowadza się na żadnym formularzu
    podatkowym, a jeśli matematycznie wyliczy się <0 wpisuje się 0, a jesli
    wpisze się 0 to skąd znamy kwotę straty do rozliczenia
    w US w każdym pokoju gadają inaczej

> [...]
    > tylko od dochodów. Straty można rozliczać (!) z tego samego źródła
    > przez 5 lat (kolejny ustęp, numer 3, zajrzyj).
    Nie będzie w tym nic dziwnego - strata ze źródła przychodów - wynagrodzenia?
    Podatnik będzie mógł rozliczyć sobie stratę w kolejnych latach podatkowych ?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2005-04-21 12:57:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005, pisarz wrote:

> [...]
    >+ podatkowym, a jeśli matematycznie wyliczy się <0 wpisuje się 0, a jesli
    >+ wpisze się 0 to skąd znamy kwotę straty do rozliczenia

    A fakt - zapomniałem że ty o PIT-11... i że minister nie przewidział
    był *straty* z przychodów o pracę... !

    [...]
    >+ Nie będzie w tym nic dziwnego - strata ze źródła przychodów - wynagrodzenia?
    >+ Podatnik będzie mógł rozliczyć sobie stratę w kolejnych latach podatkowych ?

    Dla mnie by nie było :]
    Tyle iż zastrzegam że nie czytałem przepisów pod tym kątem - tzn czy
    nie ma jakiegoś wyłączenia dla przychodów z pracy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-21 13:53:15
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Tą odpowiedzią nie odniosłeś się do moich wątpliwości.
    Darek

  • 6. Data: 2005-04-21 17:43:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005, pisarz wrote:

    >+ Tą odpowiedzią nie odniosłeś się do moich wątpliwości.

    No jasno wyłożyłem że nie wiem... bo przeciwwskazań nie przypominam
    sobie, ale też się nigdy nie przykładałem do takiego "przypadku" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-04-21 20:07:42
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > No jasno wyłożyłem że nie wiem... bo przeciwwskazań nie przypominam
    > sobie, ale też się nigdy nie przykładałem do takiego "przypadku" !
    To uczniowie są tylko u mnie na wsi?
    Darek