  • 1. Data: 2012-04-26 21:00:12
    Temat: Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    Mam firmę tworzącą grafikę komputerową i zakupiłem od osoby (nie
    posiadającej własnej firmy) używany tablet graficzny. Czy mogę dodać
    ten tablet do kosztów, skoro ta osoba nie wystawiła mi faktury
    (ponieważ nie ma ona firmy)?

  • 2. Data: 2012-04-26 21:41:58
    Temat: Re: Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert Stefański wrote:
> [...]
    > posiadającej własnej firmy) używany tablet graficzny. Czy mogę dodać
    > ten tablet do kosztów, skoro ta osoba nie wystawiła mi faktury

    To niech wystawi rachunek.

  • 3. Data: 2012-04-26 22:02:39
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On Apr 26, 9:41 pm, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > To niech wystawi rachunek.

    Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
    sprzedaż
    lub zapłacić podatek?

    Dodam, że ta osoba nie prowadzi sprzedaży regularnej
    (ostatnio raz sprzedała używany TV .....4 lata temu).

  • 4. Data: 2012-04-26 22:51:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 13:02:39 -0700, Robert Stefański napisał(a):

    > Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
    > sprzedaż
    > lub zapłacić podatek?

    Jeśli tablet był używany > 6 miesięcy to nie. W przeciwnym wypadku musi
    wpisać w rozliczeniu rocznym PIT za 2012. Ale nawet wtedy jeśli kupiła
    drożej niż sprzedała to nie zapłaci podatku.

  • 5. Data: 2012-04-26 22:55:12
    Temat: Re: Re: Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2012, Robert Stefański wrote:

    > Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
    > sprzedaż lub zapłacić podatek?

    Jak tablet był używany ponad pół roku to nie. Zakładam że to JEJ tablet!
    Jak na tym nie zarobiła, to również nie.
    A jesli był "prawie nowy" *i* zarobiła, to w PIT jest stosowna
    rubryka, do rozliczenia takich przychodów.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    Czytasz art.10.1.8.d i dopisek (po art.10.1.8, łacznie)

    > Dodam, że ta osoba nie prowadzi sprzedaży regularnej
    > (ostatnio raz sprzedała używany TV .....4 lata temu).

    Sprzedaż "rzeczy używanych osobiscie" nie wypełnia znamion
    prowadzenia DG, również jesli relatywnie niedawno cos sprzedała
    na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
    Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez
    siebie to oczywiscie inna rozmowa.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-04-26 23:00:58
    Od: Robert Stefański <r...@g...com>

    On Apr 26, 10:55 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:

> [...]
    > na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
    >   Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez

    Tak, tablet był własnością tej osoby i był używany przez nią przez
    ponad 6 miesięcy.

  • 7. Data: 2012-04-27 06:19:04
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
    > Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez

    Pozostaje jeszcze kwestia PCC...

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-04-28 00:42:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Apr 2012, spp wrote:

    > Pozostaje jeszcze kwestia PCC...

    To prawda, ale na przeszkodzie wpisania w koszty PCC nie stoi :)
    (a sam może być zaliczony w KUP).

    pzdr, Gotfryd