  • 1. Data: 2008-11-26 13:51:11
    Temat: Dowód księgowy - wyciąg z konta PayPal
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Czy ktoś może "przepuszczał" przez kontrolę dowód księgowy dotyczący
    zakupu zagranicznego w postaci wydruku aukcji na eBay + "wyciągu" z PayPal?

    Słowo wyciąg jest w cudzysłowach ponieważ nie zawiera danych
    beneficjenta (a jedynie jego email).

    Niestety sprzedający nie mówi w żadnym chrześcijańskim języku (poza
    włoskim) i jak sądzę nie prowadzi DG. Tak więc z pozyskaniem rachunku
    może być problem.

    Konto w PayPal zgłoszone jako powiązane z DG, jeśli to miałoby mieć
    jakieś znaczenie.

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-11-29 11:33:14
    Temat: Re: Dowód księgowy - wyciąg z konta PayPal
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > może być problem.
    >
    > Konto w PayPal zgłoszone jako powiązane z DG, jeśli to miałoby mieć

    Naprawdę nikt nie próbował?

    Czy to oznacza, że mam się spodziewać zerowego prawdopodobieństwa sukcesu?

    Czy też nikomu nie było to potrzebne?

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-11-29 11:54:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2008 o 12:33:14 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Naprawdę nikt nie próbował?
    >
    > Czy to oznacza, że mam się spodziewać zerowego prawdopodobieństwa
    > sukcesu?
    >
    > Czy też nikomu nie było to potrzebne?

    Sytuacja jest chyba podobna do wydruku z Allegro -
    jest kilka interpretacji na SIP że musi być podpis sprzedawcy.
    Więc chyba musiałbyś się powoływać na art. 180 ordynacji
    żeby to przepchnąć

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-11-29 12:10:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Sytuacja jest chyba podobna do wydruku z Allegro -
    > jest kilka interpretacji na SIP że musi być podpis sprzedawcy.
    > Więc chyba musiałbyś się powoływać na art. 180 ordynacji
    > żeby to przepchnąć

    Bezpieczne wpuszczenie w koszty transakcji na allegro, opłaconej
    przelewem w polskim banku IMHO nie jest problemem - §12. 3. punkt 2
    rozporządzenia MF w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów.

    Natomiast zastanawiam się na ile potwierdzenie operacji z PayPal (który
    jak wiadomo jest bankiem), nie zawierające imienia, nazwiska, adresu
    beneficjenta, ale zawierające jednoznaczną identyfikację beneficjenta
    (email czyli numer konta w sensie PayPal) jest wiarygodnym wskazaniem
    strony operacji gospodarczej w rozumieniu powyższego przepisu.

    Piotrek