  • 1. Data: 2008-10-09 14:38:01
    Temat: Duplikat faktury i faktura korygujaca
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    Witam Grupowiczów,
    chciałam prosić o poradę w następującej sprawie. Jednoosobowo prowadzę
    działalność gospodarczą, wystawiłam dwa lata temu fakturę, która do tej pory
    nie została zapłacona. Firma twierdzi, ze pracy nie zlecała, itp, nie mam
    siły ani środków, aby użerać z prawnikiem tej firmy (bardzo duża firma) i
    chcę sprawę ostatecznie zakończyć.
    Ja za tę fakturę odprowadziłam VAT i podatek dochodowy w 2006 roku,
    chcę te podatki odzyskać. Napisałam do nich, że wystawię im fakturę
    korygującą, i tu zaczynają się nowe kłopoty. Okazało ię, ze oni tej
    faktury nie wprowadzili do obiegu w 2006, napisali mi prawdzie pismo
    w 2006 roku, ze faktury nie będą płacili, ale mi faktury nie odesłali.
    Teraz proponują, abym wystawiła duplikat faktury z 2006 z
    dopiskiem, że duplikat wystawiony teraz w 2008 roku i zaraz w następnym dniu
    mam wystawić fakturę korygująca do tego duplikatu. Oni sobie te faktury
    zaksięgują w tym miesiącu, odeślą mi podpisaną fakturę korygującą i sprawa
    będzie załatwiona. Teraz moje pytanie: czy mogę tę fakturę korygującą
    zaksięgować w tym roku i pomniejszyć sobie VAT i podatek o te zapłacone w
    2006 roku - kwoty, czy muszę korygować deklaracje VAT, PIT-5 i roczne
    zeznanie w 2006 roku? I co najgorsze tłumaczyć sie z zaistniałej sytuacji w
    US?

    Ela

  • 2. Data: 2008-10-11 21:45:32
    Temat: Re: Duplikat faktury i faktura korygujaca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2008, Ela wrote:

    > Witam Grupowiczów,
    > chciałam prosić o poradę w następującej sprawie.

    Zawęziłeś sobie krąg odpowiadających do licencjonowanych doradców.
    Nie, to NIE JEST żart.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-16 21:39:29
    Temat: Re: [OT] Duplikat faktury i faktura korygujaca
    Od: <s...@a...pl>

    ^^
    > Zawęziłeś sobie krąg odpowiadających do licencjonowanych doradców.
    ^^

    > Nie, to NIE JEST żart.

    To dla poprawienia humoru? :)

  • 4. Data: 2008-10-17 07:08:01