  • 1. Data: 2005-02-25 08:16:26
    Temat: Działalność gospodarcza a prywatność
    Od: "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy prowadząc działalność gospodarczą można mieć jakieś dochody/wydatki
    prywatne ? Chdzi mi o to, że np. komputer...
    Sprzedaż np. na allegro i dochód "prywatny" nie księgowany... w KPiR,
    oczywiście przy założeniu, że handel przedmiotami nie jest podstawową
    działalnością gospodarczą.
    Czasem jest tak, że informatyk na etacie czasem coś zrobi prywatnie komuś za
    50 zł i w zasadzie jest OK, bo to usługa między osobami fizycznymi...
    Czy tak samo może zrobić informatyk prowadzący DG ?

    A może prawidłowo powinno być tak, że każdy dochód na zasadzie "reszty nie
    trzeba" trzeba wciągać do ewidencji przychodów...
    Zdarza się tak przecież, że rezygnujemy z 1 grosza reszty... więc sprzedawca
    ma nieopodatkowany dochód...
    100 klientów 25 razy w miesiącu zrezygnuje z reszty 1 gr ==>>> 25 zł
    nieopodatkowanego dochodu

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2005-02-26 09:09:57
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a prywatność
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Czy prowadząc działalność gospodarczą można mieć jakieś dochody/wydatki
    > prywatne ?

    Nie tylko mozna, ale nawet trzeba.

    latet

  • 3. Data: 2005-02-28 07:44:34
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprzedaż np. na allegro i dochód "prywatny" nie księgowany... w KPiR,
    > oczywiście przy założeniu, że handel przedmiotami nie jest podstawową

    Jeżeli kupiłeś komputer na cele prywatne i sprzedajesz go jako używany (przy
    czym jest to czynność jednorazowa i nie mająca charekteru trwałe
    zarobkowego) to OK - nie opodatkowujesz takiego przychodu. Natomiast jeśli
    "prywatnie" zajmujesz się handlem komputerami to albo opodatkowujesz
    przychody z tego tytułu albo działasz w szarej strefie.

    > Czasem jest tak, że informatyk na etacie czasem coś zrobi prywatnie komuś
    > za
    > 50 zł i w zasadzie jest OK, bo to usługa między osobami fizycznymi...

    Według prawa podatkowego nie jest OK otrzymywac "lewe" dochody.

    > Czy tak samo może zrobić informatyk prowadzący DG ?
    > A może prawidłowo powinno być tak, że każdy dochód na zasadzie "reszty nie
    > trzeba" trzeba wciągać do ewidencji przychodów...

    Zgodnie z prawem podatkowym - jak najbardziej trzeba wciągać do ewidencji
    przychodów.

    Aczkolwiek prawo prawem a kto nie kombinuje ten traci.
    Pozdrawiam
    M.B.