  • 1. Data: 2008-03-16 20:59:11
    Temat: Działka budowlana a VAT
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

    Witam,

    Niedawno nabyłem działkę budowlaną. Cena zakupu obciążona jest podatkiem VAT
    22%. Dzisiaj wertując Internet znalazłem ciekawy artukuł odnośnie podatku
    VAT i budownictwa społecznego. Niestety artykuł napisany był w połowie
    2006r., gdy ustawa dopiero się rodziła i stąd moje wątpliwości.
    Ale przechodząc do sedna. Czy po zapłaceniu 22% podaku, mogę się ubiegać o
    zwrot 15%, jak to jest w przypadku materiałów budowlanych?

    --
    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2008-03-16 22:09:06
    Temat: Re: Działka budowlana a VAT
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

    Zagłębiłem się trochę w temat i pewnie potrzebna będzie dodatkowa garść
    informacji:
    - grunt zakupiony został od Urzędu Miasta
    - jest to grunt rolny, ale w istniejącym planie zagospodarowania
    przeznaczony pod budownictwo jednorodzinne, trzeba go przekwalifikować
    - nie został zakupiony w celach zarobkowych, chcę tam postawić dom
    - nie jestem przedsiębiorcą

    --
    pozdrawiam
    Grzesiek