  • 1. Data: 2008-02-27 20:23:01
    Temat: Dziecko a ZUS
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Czy jako prowadzący DG mam jakoś zgłosić noworodka do ubezpiecznia
    zdrowotnego
    czy to się dzieje z automatu?
    Pytam, bo np niepracującą żonę zdaje się że trzeba zgłosić jeśli ma mieć
    możliwość korzystania z nfz.

    pozdr,
    tommyz

  • 2. Data: 2008-02-28 07:57:40
    Temat: Re: Dziecko a ZUS
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t669knmaipkhj4@unk...
> [...]
    > zdrowotnego
    > czy to się dzieje z automatu?
    > Pytam, bo np niepracującą żonę zdaje się że trzeba zgłosić jeśli ma mieć

    Musisz zgłosić. Przyznam ze sama nie rozumiem dlaczego tak jest bo podobno
    dzieci maja zapewnioną opiekę zdrowotną niezależnie od tego czy rodzice maja
    ubezpieczenie.
    Moje dziecko zawsze miało ksiazeczke zdrowia dziecka i wydawało mi sie ze
    nic wiecej nie trzeba -bo w przychodniach starczało. Niestety w szpitalu
    okazało sie ze do przyjecia jest potrzebna rodzinna ksiazeczka zdrowia,
    (wydaje ją ZUS dla prowadzacych DG) i tam musza być wpisane osoby które sa
    ubezpieczone"na prowadzącego DG" czyli (zona lub maż) niepracujacy i dzieci.

  • 3. Data: 2008-02-28 12:05:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-02-2008 o 08:57:40 TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > podobno
    > dzieci maja zapewnion? opieke zdrowotn? niezale?nie od tego czy rodzice
    > maja
    > ubezpieczenie.
    > Moje dziecko zawsze mia?o ksiazeczke zdrowia dziecka i wydawa?o mi sie ze
    > nic wiecej nie trzeba -bo w przychodniach starcza?o. Niestety w szpitalu
    > okaza?o sie ze do przyjecia jest potrzebna rodzinna ksiazeczka zdrowia,
    > (wydaje j? ZUS dla prowadzacych DG) i tam musza byae wpisane osoby które
    > sa
    > ubezpieczone"na prowadz?cego DG" czyli (zona lub ma?) niepracujacy i

    Dzięki. Dziś w ZUS też dowiedziałem się że trzeba - na druku ZCZA.

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-02-28 12:21:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Dzięki. Dziś w ZUS też dowiedziałem się że trzeba - na druku ZCZA.

    Dodam jeszcze, że dziecko w tym przypadku można zgłosić z datą
    wsteczną, czyli np. od dnia urodzenia, jeśli od tego czasu prowadziło
    się DG.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-02-28 12:28:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-02-2008 o 13:21:59 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że dziecko w tym przypadku można zgłosić z datą
    > wsteczną, czyli np. od dnia urodzenia, jeśli od tego czasu prowadziło
    > się DG.

    Właśnie tak myślałem żeby wpisać tam datę urodzenia bo niby czemu miałaby
    być inna,
    ale dzięki za potwierdzenie.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-02-28 17:09:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Dzięki. Dziś w ZUS też dowiedziałem się że trzeba - na druku ZCZA.

    To dziwnej informacji ci udzielili, bo od pewnego czasu już nie ma ZCZA
    jest natomiast ZCNA i to na nim trzeba złożyć zgłoszenie członka
    rodziny do ubezpieczenia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2008-02-28 17:38:10
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To dziwnej informacji ci udzielili, bo od pewnego czasu już nie ma ZCZA
    > jest natomiast ZCNA i to na nim trzeba złożyć zgłoszenie członka
    > rodziny do ubezpieczenia.

    Nie dalej jak tydzień temu zgłaszałem członka rodziny do
    ubezpieczenia i w moim oddziale panie posługiwały się jeszcze starymi
    drukami (tzn. dla tych samych oraz różnych adresów zamieszkania) i bez
    problemy wydały i potem przyjęły wypełniony druk ZUS ZCZA.

  • 8. Data: 2008-02-28 21:39:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > drukami (tzn. dla tych samych oraz różnych adresów zamieszkania) i bez
    > problemy wydały i potem przyjęły wypełniony druk ZUS ZCZA.

    hm... na serwisie ZUS-u nie ma już tego dokumentu we wzorach formularzy
    ubezpieczeniowych.
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1085

    Może przez jakiś czas będą tymi dwoma się posługiwać, dopóki im się
    druki stare nie skończą.
    Ale ja już bym wolała nowego używać, bo nie wiadomo kiedy im się
    'polityka' zmieni i trzeba będzie za parę lat prostować te zgłoszenia...
    :>

  • 9. Data: 2008-02-28 21:45:20
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Dodam jeszcze, że dziecko w tym przypadku można zgłosić z datą wsteczną,
    > czyli np. od dnia urodzenia, jeśli od tego czasu prowadziło się DG.

    Pewnie masz rację, tyle że kiedyś miła pani z kontroli zus powiedziała mi że
    data wpisana na zgłoszeniu nie ma znaczenia bo system zusowski i tak liczy
    "termin wpłynięcia do nich minus 7 dni".
    kto ma rację - nie mam pojęcia ale jednak skłaniam się ku temu że ta pani z
    kontroli..

    --
    PawełJ