  • 1. Data: 2005-02-08 20:02:16
    Temat: EPPiKES, VAT, KPiR ...PZPR, ZSSR, USA, FSO, PLN
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

    ..spokojnie..

    DG jednoosobowa
    KPiR
    19%L
    Vat
    Samochód PRYWATNY wprowadzony do EŚT (nie ciężarowy)

    Przeczytałem kilkadziesiąt postów na ten temat. Nie znalazłem jednak
    jednoznacznej odpowiedfzi. Jak już była, to w innym poście była negowana.
    Zmuszony jestem ostatecznie i jasno zapytac, aby uzyskac konkretna
    ospowieedź. Pytam wiec:

    Czy do EPPiKES (dalej zwanej kilometrówką) FV za PALIWO wpisuje w kwocie
    netto, czy brutto?
    Jeżeli netto, to czy Vat dopisuje do KUP?

    Czy koszt oleju, filtra oleju oraz robocizny (na jednej FV) wpisuje do
    kilometrówki w kwocie netto, czy brutto?
    Jeżeli netto, to czy Vat dopisuje do KUP?

    Jak nazwać kilometrówke w KPIR?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-02-08 20:40:48
    Temat: Re: EPPiKES, VAT, KPiR ...PZPR, ZSSR, USA, FSO, PLN
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > kilometrówki w kwocie netto, czy brutto?
    > Jeżeli netto, to czy Vat dopisuje do KUP?

    Witam!
    Przede wszystkim jeśli wprowadziłeś samochód do EŚT to nie ma mowy o
    kilometrówce. Kilometrówkę prowadzi się do samochodów osobowych, które nie
    zostały wprowadzone do EŚT.

    Paweł R

  • 3. Data: 2005-02-08 20:43:45
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

    > Witam!
    > Przede wszystkim jeśli wprowadziłeś samochód do EŚT to nie ma mowy o
    > kilometrówce. Kilometrówkę prowadzi się do samochodów osobowych, które nie
    > zostały wprowadzone do EŚT.

    HA! Jeszcze nie sporządziłem EŚT, ale myślałem że musze go wprowadzić, a
    kilometrowke prowadze niezaleznie od tego czy sie znajduje w ŚT czy nie.
    A Wracając do pytania?
    Red

  • 4. Data: 2005-02-09 10:58:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, Red wrote:

    >+ > > Przeczytałem kilkadziesiąt postów na ten temat.
    [...]
> [...]
    >+ kilometrowke prowadze niezaleznie od tego czy sie znajduje w ŚT czy nie.

    Neguję zdanie pierwsze: "przeczytałem kilkadziesiąt postów".
    Musiałeś starannie wyselekcjonować posty każąc googlowi pomijać
    hasło "ST EST" :]

    >+ A Wracając do pytania?

    Paliwo przecież brutto, bo nie wolno odliczać VAT.
    Reszta netto - bo wolno odliczać VAT, a jak wolno odliczać to NIE MOŻE
    być on KUP (nawet jeślibyś NIE odliczył).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-10 21:03:57
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

    .

    > Paliwo przecież brutto, bo nie wolno odliczać VAT.
    > Reszta netto - bo wolno odliczać VAT, a jak wolno odliczać to NIE MOŻE
    > być on KUP (nawet jeślibyś NIE odliczył).

    Witam
    Do deklaracji VAT musisz sporządzić odrębny rejestr o nazwie: rejestr
    zakupów podatku naliczonego od paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu
    która nie podlega odliczeniu od podatku należnego. Następnie zliczasz
    wartość VAT i wpsujesz do deklaracji VAT w poz. 57.

    Paweł R

  • 6. Data: 2005-02-13 07:04:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Paweł R." <p...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:cugi86$iod$1@prince.fastnet.pl> wstukał:

    > .

    > Witam
    > Do deklaracji VAT musisz sporządzić odrębny rejestr o nazwie: rejestr
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > zakupów podatku naliczonego od paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu
    > która nie podlega odliczeniu od podatku należnego.

    Czy ja przeoczyłem jakieś rozporządzenie, albo ustawę? Od maja 2004
    zaznaczam * takowe wpisy w zwykłym rejestrze zakupów VAT.

    > Następnie zliczasz wartość VAT i wpsujesz do deklaracji VAT w poz. 57.

    I owszem.

    --
    Jeszcze jedna trudnośc wiąze się z otwarciem obudowy. Człowiek zwykle jest
    naelektryzowany.

  • 7. Data: 2005-02-13 18:57:16
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

    > Czy ja przeoczyłem jakieś rozporządzenie, albo ustawę? Od maja 2004
    > zaznaczam * takowe wpisy w zwykłym rejestrze zakupów VAT.

    > I owszem.

    Witam
    Myślę, że nie przeoczyłeś rozporządzenia. Po prostu ja ta robię i uważam, że
    jest to bardzo czytelne i dodatkowo wykorzystuję ten rejestr jako podstawę
    wpisu do KPiR, Jest to bardzo czytelne.

    Paweł R

  • 8. Data: 2005-02-13 22:10:02
    Od: a...@o...pl

    > Myślę, że nie przeoczyłeś rozporządzenia. Po prostu ja ta robię i uważam, że
    > jest to bardzo czytelne i dodatkowo wykorzystuję ten rejestr jako podstawę
    > wpisu do KPiR, Jest to bardzo czytelne.

    i słusznie, bo można mieć tyle rejestrów ile się chce (najczęściej tyle, ile
    jednostek lokalnych). Nie ma jednak przepisu, który ograniczałby swobodę
    prowadzenia kilku rejestrów podatku naliczonego.

    Sebastian

  • 9. Data: 2005-02-14 17:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Feb 2005, Paweł R. wrote:

> [...]
    >+ jest to bardzo czytelne i dodatkowo wykorzystuję ten rejestr jako podstawę
    >+ wpisu do KPiR, Jest to bardzo czytelne.

    IMO wolno ci - zarówno uważać jak i robić jak piszesz.
    Nie widzę powodu żeby dało się przyczepić do takiego sposobu rozliczania
    jakie przedstawiasz :)

    ALE...
    ...czym innym jest kiedy piszesz "musisz".
    Moim zdaniem NIE MUSISZ.
    Konkretnie: do czego chcesz się przyczepić (prosiłbym o przepis :))
    przy takim rozliczeniu iż:
    - prowadzisz sobie rejestr VAT
    - wartości z tego rejestru NIE wpisujesz do KPiR
    - do KPiR zakupy paliwa wpisujesz BRUTTO

    Bardzo proszę nie o opinię czy to wygodne/niewygodne/księgowa
    kazała - tylko co jest nieprawidłowo iż piszesz "MUSISZ" !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-14 20:24:29
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bardzo proszę nie o opinię czy to wygodne/niewygodne/księgowa
    > kazała - tylko co jest nieprawidłowo iż piszesz "MUSISZ" !
    Witam
    Ok, ok, ok...
    Wcale nie muszę tylko chcę i jest to wygodne, przynajmniej dla mnie. Słowo
    "musisz" proszę zamienić na "dobrze by było, gdybyś zrobił tak".
    Mam nadzieję Godfryd, że to cię satysfakcjonuje :-)

    Paweł R