  • 1. Data: 2015-06-11 15:43:54
    Temat: Etat a samozatrudnienie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Na ile powinna być wystawiana faktura VAT przez osobę z DG, aby dla pracodawcy
    (płatnik VAT) miała ona takie same koszty jak zatrudnienie pracownika?

    Np. dla pensji minimalnej najprościej byłoby przyjąć, że 1750 brutto na etacie
    to 1750zł przy wystawieniu FVAT.
    Ale pracodawca ma jeszcze innego koszty -- z tego co wygooglałem to 1750 brutto
    dla pracownika (czyli jakieś 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.

    Liczył to ktoś może albo może zweryfikować mój wynik?

  • 2. Data: 2015-06-11 16:31:56
    Temat: Re: Etat a samozatrudnienie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 15:43, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > dla pracownika (czyli jakieś 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.
    >
    > Liczył to ktoś może albo może zweryfikować mój wynik?

    Ale co, jakąś pracę do szkoły piszesz, czy co?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-06-11 19:50:02
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-06-11 o 15:43, r...@k...pl pisze:

    > Liczył to ktoś może albo może zweryfikować mój wynik?

    Dodaj składkę ZUS po stronie pracodawcy, koszty urlopu itd.

  • 4. Data: 2015-06-11 21:21:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-11, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> [...]
    > dla pracownika (czyli jakieś 1300zł na rękę) = 2113zł netto na fakturze.

    No tylko należałoby dodać koszty elementów pozapłacowych:
    - urlopy
    - chorobowe (jakieś uśrednione)
    - szkolenia, badania obowiązkowe
    - koszty wyposażenia stanowiska pracy
    itp. itd. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2015-06-12 10:27:40
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-06-11 o 21:21, Wojciech Bancer pisze:

    > No tylko należałoby dodać koszty elementów pozapłacowych:
> [...]

    ...i odjąć ewentualne dotacje na stanowisko pracy, uposażenie,
    uwzględniając zwolnienie z ZUS itd... ;) Oczywiście "jakieś uśrednione". ;)

  • 6. Data: 2015-06-12 12:26:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 10:27, RD pisze:
    > ...i odjąć ewentualne dotacje na stanowisko pracy, uposażenie,
    > uwzględniając zwolnienie z ZUS itd... ;) Oczywiście "jakieś uśrednione". ;)
    Dodać +2 do prestiżu, że nie jakaś tam śmieciówka ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2015-06-12 12:51:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 Jun 2015 21:21:37 +0200, w <s...@p...org>,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > No tylko należałoby dodać koszty elementów pozapłacowych:
> [...]

    To pomijamy :)
    Załóżmy, że faktura co miesiąc, pracownik chorować nie będzie, takoż urlopować
    się nie musi :)

    To może zapytam -- ile pracodawcę kosztuje taki pracownik na minimalnej i i ile
    może odliczyć od podatku (zakładamy kpir).

  • 8. Data: 2015-06-12 14:42:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w

    > Załóżmy, że faktura co miesiąc, pracownik chorować nie będzie, takoż urlopować
    > się nie musi :)

    To sie PIPa ucieszy z takiego stanowiska... US również ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-06-12 19:14:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-12, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    [...]

    > To może zapytam -- ile pracodawcę kosztuje taki pracownik na minimalnej i i ile
    > może odliczyć od podatku (zakładamy kpir).

    Minimalna krajowa to zbyt niska kwota by się bawić w jakieś ustawianie działalności
    na tym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2015-06-13 16:22:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jun 2015, r...@k...pl wrote:
    [...]
    > To pomijamy :)

    Niektórych elementów NIE WOLNO pominąć.

    > Załóżmy, że [...] pracowcnik [...] urlopować się nie musi :)

    Nie ma takiej opcji.
    Za udowodnienie (również "ze zgodą pracownika") grożą niezłe kłopoty.
    AFAIR jedyna legalna możliwość "wypłacenia za urlop" (bez jego
    wykorzystania) jest przy zwolnieniu.

    pzdr, Gotfryd