  • 1. Data: 2004-06-07 00:30:20
    Temat: Europejski NIP - problemy
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam.

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Poza tym pracuje na etacie,
    ale to chyba nie ma znaczenia. NIE jestem platnikiem VAT. Prowadze KPiR. Mam
    do wystawienia rachunek na 650EUR dla kontrahenta we Francji. Jak to
    zaksiegowac w KPiR? Czy musze uzyskac europejski NIP? Jezeli tak, to jaka
    jest procedura jego otrzymywania? Czy nie bedac platnikiem VAT moge wystawiac
    rachunki firmom z UE? No i czy jezeli sie okaze, ze bede mial wiecej zlecen z
    zagranicy, to warto zostac platnikiem VAT?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi, Marek.

  • 2. Data: 2004-06-07 06:08:57
    Temat: Re: Europejski NIP - problemy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <ca0cus$rl4$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > rachunki firmom z UE? No i czy jezeli sie okaze, ze bede mial wiecej zlecen z
    > zagranicy, to warto zostac platnikiem VAT?

    Ano, chyba będziesz musiał zostać VATowcem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-07 07:47:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ > do wystawienia rachunek na 650EUR dla kontrahenta we Francji. Jak to
    >+ > zaksiegowac w KPiR? Czy musze uzyskac europejski NIP?
    [...]
    >+ Ano, chyba będziesz musiał zostać VATowcem.

    Ja tak raczej z ciekawości... nie bić :) nie sprawdzałem co nowa
    ustawa stanowi. Stara ustawa nakazywała być VATowcem wszystkim
    prowadzącym eksport i import. Ale tu eksportu nie ma: powiadasz że
    wystawienie rachunku i zostawienie na głowie Francuza obowiązku
    żeby sobie ichni VAT naliczył jest wykluczone ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-06-07 08:06:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <Pine.WNT.4.58.0406070945180.268@athlon> Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > wystawienie rachunku i zostawienie na głowie Francuza obowiązku
    > żeby sobie ichni VAT naliczył jest wykluczone ?

    No, prawdę mówiąc zabiłeś mi klina, bo faktycznie napisałem to mając w
    głowie starą ustawę...

    W nowej wszędzie jest mowa o podatniku (VAT), co faktycznie nie musi
    oznaczać, że podmiot zwolniony nie może nic sprzedać za granicę...

  • 5. Data: 2004-06-07 17:04:00
    Od: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zlecen z
    > zagranicy, to warto zostac platnikiem VAT?

    Odpowiedź na zasadnicze pytanie wątku jeszcze chyba nie padła więc ja tez
    bym chętnie dowiedział się jak wygląda procedura otrzymania NIP UE (zakładam
    że wystarczy złozyć w US stosowny druk z rodziny VAT-xx?) i ile ona w tej
    chwili mniej więcej trwa (przed 1 maja były chyba pewne opóźnienia ze
    względu na ilośc wniosków prawda?)
    A co potem? Kiedy już otrzymamy NIP UE (tzn po prostu chyba wtedy firma
    znajduje się już w jakiejś europejskiej bazie bo sam nip się nie zmienia?)
    to zapewne trzeba wypełniać co miesiąc kolejne formularze, sprawozdania,
    raporty? ;-) Zakladając że (odwrotnie niż u autora wątku) tylko kupuję towar
    w jednym z panstw wspólnoty, nie sprzedaję tam nic, nie świadczę usług to
    jakie dodatkowe dokumenty musze składac co miesiąc i komu?
    Dla porządku: DG, KPiR, VAT
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi ;-)
    Marcin

  • 6. Data: 2004-06-12 12:38:22
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > W nowej wszędzie jest mowa o podatniku (VAT), co faktycznie nie musi
    > oznaczać, że podmiot zwolniony nie może nic sprzedać za granicę...

    Czy ktos moze mi poradzic, co mam zrobic? W nastepnym tygodniu musze
    klientowi wystawic papier...

    Pozdrawiam, Marek.

  • 7. Data: 2004-06-13 17:16:24
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Prosze o odpowiedz - czy nie bedac do tej pory platnikiem VAT moge sprzedawac
    uslugi (strony ineternetowe) w UE? Dzieki, Marek.