eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiEwidencja Środków Trwałych, amortyzacja i inne wątpliwości. › Ewidencja Środków Trwałych, amortyzacja i inne wątpliwości.
  • From: "bertar" <b...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ewidencja Środków Trwałych, amortyzacja i inne wątpliwości.
    Date: Tue, 15 May 2007 19:48:40 +0200

    Witam.
    Od niedawna prowadzę działalność gospodarczą w oparciu o Księgę Przychodów i
    Rozchodów i muszę wpisać do EŚT kilka przemiotów, które przyniosłem z domu.
    Ponieważ robię to poraz pierwszy mam kilka pytań:
    1. Czy wszyskie rubryki EŚT które musi taka ewidencja zawierać muszą być
    wypełnione? Chodzi zwłaszcza o zaktualizowaną wartość początkową czy
    określenie dokumentu stwierdzającego nabycie.
    2. Co wpisywać w rubryce "kwota odpisu amortyzacyjnego narastająco" gdy dany
    środek trwały właśnie zakupiłem i zamierzam amortyzować przez 2 lata.
    3. Czym jest "zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych"?
    W ogóle gdzie mogę znaleźć objaśnienia do wypełniania EŚT albo jakiś
    przykład/skan prawidłowo wypełnionej ewidencji (a może jest jakaś dobra
    książka?).

    Kolejne pytanie dotyczy faktur wystawionych na moją firmę przed dniem daty
    rozpoczęcia działalności podanej w Urzędzie Miasta (ale już po nadaniu NIPu
    i REGONUu)? Czy faktury takie mogą być dowodem wykazywanym w EŚT?
    Pozdrawiam serdecznie,
    Bernard