  • 11. Data: 2003-02-25 22:59:29
    Temat: Re: Ewidencja podatku naliczonego
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    >Wychodze z założenia że okreslenie "przypadek szczególony" jest zrozumiałe?
    No niestety - nie jest. Co to jest szczegolony ? Moze chodzilo o
    szczegolny ? A moze znowu cos z kremem do rak? ;)
    Moj problem dotyczy jednej szczegolnej sytuacji a nie wszystkich
    mozliwych. Odpowiedz znalem ale potrzebowalem argumentow.

    >Sprzedajesz BEZ RACHUNKÓW (=BEZ FAKTUR, BEZ EWIDENCJONOWANIA
    >POSZCZEGÓLNYCH SRZEDANYCH TOWARÓW CO DO RODZAJU - widze że nie mozna
    >zostawiać żadnych luk bo rozumujesz zerojedynkowo).
    Prosze nie atakuj i nie obrazaj. Moge rzeczywiscie rozumowac
    zerojedynkowo, bo jestem programista ;)

    >rejestrujesz CO SPRZEDAJESZ to nie wiesz też z jakimi stawkami. Wiesz
    >tylko za ile sprzedałeś - podliczasz kase na koniec dnia i wiesz ile Ci
    >przybyło.
    >
    >Na deklaracji VAT musisz wykazać sprzedaż w rozbiciu na stawki VAT.
    >
    >Zadanie dla Ciebie: jak to wykonac w świetle zacytowanego artykułu 30
    >ust. 1 nie prowadząc ewidencji zakupu w rozbiciu na stawki?
    >
    >Jak dotad nikt nie wymyslił nic poze ewidencjonowanie zakupu wg. stawek
    >VAT. Może Ty zrobisz nam tu jakąs rewolucję.
    Masz racje.

    Znowu komplement. Pytanie dodatkowe. Czy w obecnych czasach duzo jest
    firm, ktore nie musza korzystac z kas fiskalnych ? Stosowanie kasy
    zapewnia, zdaje sie, obliczenie podatku wg stawek przy sprzedazy.

    >Pleciesz cos o budownictwie, czepiłeś sie tego nie wiadomo dlaczego.
    Dlatego, ze podalas w watpliwosc takie sytuacje, gdy VAT zalezy od
    odbiorcy.

    >Chciałeś wiedziec kiedy konieczna jest rejestracja zakupów wg. stawek VAT.
    >Otóż jest ona konieczna w jednym, specyficznym przypadku - HANDLU
    >BEZRACHUNKOWEGO W SYTUACJI BRAKU OBOWIĄZKU POSIADANIA KASY FISKALNEJ.
    >Alez otrzymałes odpowiedź! Chyba nawet dwa razy. Na przeszkodzie do jej
    >przyswojenia stoi tylko nieumiejetnośc czytania ze zrozumieniem.
    Skad przekonanie, ze nie zrozumialem.

    >Jakiego problemu?
    >Nie ma zadnego problemu. Jak wyjasnie czegos co nie istnieje może
    >komukolwiek przynieśc korzyść?
    Jest problem. Na wypadek kontroli dobrze jest miec gotowe
    wytlumaczenie, ze postepuje sia tak a nie inaczej. Moje stanowisko
    jest dokladnie takie jakie wynika z Twoich wyjasnien. Spowodowalem
    dyskusje, bo spotykam sie z opiniami, ze ewidencje zakupow, o ktorych
    dyskutujemy nalezy prowadzic i to z rozbiciem na stawki. Wlaciciele
    mniejszych firm jako argument przytaczaja wzory ewidencji "recznej".

    >Nie ma przepisów szczegółowych, nie ma delegacji dla ministra do wydania
    >tychże, nie ma okreslonego wzoru = US nie może sie czepiac formy czegos
    >co nie ma ustawowo okreslonej formy!
    Jest dotychczasowe orzecznictwo sadowe. Moze ktos inny spotkal sie z
    podejsciem do tego problemu - w praktyce - przez US?

    Jednak troche rabnieta to ty jestes ;)

  • 12. Data: 2003-02-26 10:18:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lech Szczepaniak" [...]

> [...]
    > firm, ktore nie musza korzystac z kas fiskalnych ? Stosowanie kasy
    > zapewnia, zdaje sie, obliczenie podatku wg stawek przy sprzedazy.

    Dobry Czlowieku...

    Przeciez Madzia pisala wyraznie, ze nie trzeba POZA szczegolnym przypadkiem,
    kiedy trzeba.

    Ten SZCZEGOLNY przypadek to ten gdzie TRZEBA obliczac VAT nalezny
    wg struktury zakupu.

    To NIEWAZNE ile firm to moze robic. Jesli choc jedna, to ta jedna musi
    znac SUMY zakupow wg stawek VAT

> [...]
    > dyskutujemy nalezy prowadzic i to z rozbiciem na stawki. Wlaciciele
    > mniejszych firm jako argument przytaczaja wzory ewidencji "recznej".

    Nie mam urzedowego obowiazujacego wzoru ewidencji recznej.
    Ja swoja ewidencje prowadze wg stawek VAT, bo mi wygodniej.
    Wprowadzam kwoty netto i mam sprawdzone, czy ine ma pomylki
    przy wprowadzaniu.

    Przesadza Pan.

    Boguslaw