  • 1. Data: 2008-04-09 21:10:07
    Temat: FVAT marza, kto moze wystawiac, problem ze sprzedawca
    Od: Maciek <m...@g...com>

    Witam,
    jako VAT-owiec nabylem telefon komorkowy. Dostalem fakture vat marza i
    wszystko jest OK, bo nie zamierzam odliczac VAT.
    Pojawil sie jednak problem, bo telefon nie jest dokladnie taki jak go
    przedstawiono w ofercie a mianowicie obudowa ma inny kolor. Sprzedawca
    oczywiscie zaproponowal, zebym odeslal telefon i dostane (ponownie
    poczta) ten wlasciwy.
    Na moje pytanie o pokrycie kosztow przesylki odpowiedziano mi, że "Za
    kazdym razem szef decyduje o oddaniu za koszt przesyłki. Prosze na
    kartce napisac, ze domaga sie Pan tego".
    Jak to przeczytalem, to nabralem ochoty na skorzystanie z niezgodnosci
    towaru z umowa ale tu jestem przegrany, bo kupilem jako firma.
    A z obawy, ze moglbym nie odzyskac drobnych (ok. 10% wartosci towaru
    czyli w sumie nie takie drobne ;)) za paczke, przygladam sie wlasnie
    "fakturze VAT marza" i co widze? Ano to, że faktury VAT marza moga
    stosowac sprzedawcy zajmujacy sie towarami uzywanymi, dzielami sztuki,
    antykami, itp. I na tym wlasciwie konczy sie mozliwosc wyszukania
    slowa "marza" w ustawie o VAT...
    Telefon jest nowy i zostal jako taki zaoferowany (nieszczesne
    Allegro). A faktura typu marza... No wlasnie, czy aby na pewno
    obejmuje sprzedaz nowych towarow?
    Troche glupio sie czuje (w koncu nie kupilem dziela sztuki ani tym
    bardziej antyku ;)) pomimo, ze mam w razie czego haka w sprawie tych
    kosztow przesylki. Prosze o rozwianie watpliwosci co do tej marży.

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-04-09 21:25:33
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak to przeczytalem, to nabralem ochoty na skorzystanie z niezgodnosci
    > towaru z umowa ale tu jestem przegrany, bo kupilem jako firma.

    Nawet gdybyś kupił "nie na firmę", ale mimo to do swojej działalnosci
    zarobkowej, to spod ustawy konsumenckiej wypadasz...

    > Telefon jest nowy i zostal jako taki zaoferowany (nieszczesne
    > Allegro). A faktura typu marza... No wlasnie, czy aby na pewno
    > obejmuje sprzedaz nowych towarow?

    Powiem Ci, jak jest w komisie, który mam obok swojego biznesu. Klient idzie
    do operatora, przy przedłużeniu umowy dostaje za 1zł aparat telefoniczny.
    Jako że jest przywiazany do swojego starego, nowy zanosi do komisu. Komis go
    sprzedaje. Jaki zatem towar sprzedał komis: nowy czy używany? :)

  • 3. Data: 2008-04-09 21:52:20
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 9 Kwi, 23:25, <s...@a...pl> wrote:

    > Nawet gdybyś kupił "nie na firmę", ale mimo to do swojej działalnosci
    > zarobkowej, to spod ustawy konsumenckiej wypadasz...

    Milo przeczytac.

> [...]
    > Jako że jest przywiazany do swojego starego, nowy zanosi do komisu. Komis go
    > sprzedaje. Jaki zatem towar sprzedał komis: nowy czy używany? :)

    A to zalezy od interpretacji. Tu jednak IMO mam do czynienia z
    telefonem okreslonym w opisie sprzetu (nb. komis jak sie okazalo) jako
    nowy.
    Rozumiem, ze skoro pudelko zostalo otwarte (bo przeciez gdzies musial
    te swoja fakture wlozyc przeciez ;))) to znaczy, ze towar jednak byl
    uzywany a opis towaru mozna sobie w buty wsadzic?
    Jesli tak, to po raz kolejny okazuje sie, dlaczego na Allegro
    konkuruje sie ceną i kosztem przesyłki...

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2008-04-09 22:00:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 9 Kwi, 23:25, <s...@a...pl> wrote:

    > Nawet gdybyś kupił "nie na firmę", ale mimo to do swojej działalnosci
    > zarobkowej, to spod ustawy konsumenckiej wypadasz...

    >Milo przeczytac.

    Co nie znaczy że nie możesz skorzystać z rękojmi, która daje często większe
    uprawnienia niż konsumencka niezgodność z umową.

    >Rozumiem, ze skoro pudelko zostalo otwarte (bo przeciez gdzies musial
    >te swoja fakture wlozyc przeciez ;))) to znaczy, ze towar jednak byl
    >uzywany

    A towarem to było pudełko czy telefon?
    Telefon, który nawet nie został włączony chciałbyś kwalifikować jako
    używany?

    Żarty sobie robisz?

    Miałeś w opisie że pudełko nie otwierane?

  • 5. Data: 2008-04-09 22:36:55
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 00:00, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

> [...]

    > używany?
    >
    > Żarty sobie robisz?
    >
    > Miałeś w opisie że pudełko nie otwierane?

    Nie robię sobie żartów, tylko w dość specyficzny sposób odpowiadam
    przedpiszącej no i jeszcze ta kwestia interpretacji - powinienem
    napisać, że przez US.
    No dobrze... Może jakaś konkluzja? Sprzedawca postępuje zgodnie z
    ustawą sprzedając nowe towary (sporo ma tego na stanie) bedac
    marżowcem, czy nie?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-04-10 08:24:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    >No dobrze... Może jakaś konkluzja? Sprzedawca postępuje zgodnie z
    >ustawą sprzedając nowe towary (sporo ma tego na stanie) bedac

    Jeśli są nowe - to czemu by nie?

  • 7. Data: 2008-04-10 09:29:15
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 10:24, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Jeśli są nowe - to czemu by nie?

    Pisałem o tym:
[...]

    Gdzies znalazlem jeszcze, ze dotyczy to rowniez uslug turystycznych
    ale w samej ustawie przy slowie "marża" są tylko te antyki i ogólnie
    towary używane.
    Przyznales sam, ze mamy do czynienia z nowym telefonem. I ja chce
    potwierdzenia, ze sprzedawca nie mogl mi wystawic faktury VAT marża.
    Chcę potwierdzenia, ponieważ mogłem coś przeoczyć, zle zrozumiec, itp.

    M.

  • 8. Data: 2008-04-10 09:54:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Jeśli są nowe - to czemu by nie?

    >Pisałem o tym:
    >faktury VAT marza moga
    >stosowac sprzedawcy zajmujacy sie towarami uzywanymi, dzielami
    >sztuki,
    >antykami, itp.

    Co nie znaczy że nie wolno im zajmować się RÓWNIEŻ czymś innym.

    > I na tym wlasciwie konczy sie mozliwosc wyszukania
    >slowa "marza" w ustawie o VAT...

    I widzisz gdzieś tu zakaz sprzedaży nowego telefonu z drugiej ręki na
    fakturze VAT marża?

    >Przyznales sam, ze mamy do czynienia z nowym telefonem. I ja chce
    >potwierdzenia, ze sprzedawca nie mogl mi wystawic faktury VAT marża.

    Ale niby dlaczego nie?

    >Chcę potwierdzenia, ponieważ mogłem coś przeoczyć, zle zrozumiec, itp.

    No to masz potwierdzenie że źle rozumiesz.

    M.

  • 9. Data: 2008-04-10 09:55:09
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > potwierdzenia, ze sprzedawca nie mogl mi wystawic faktury VAT marża.
    > Chcę potwierdzenia, ponieważ mogłem coś przeoczyć, zle zrozumiec, itp.

    Skoro tak podchodzi do sprawy: powiedz, co znaczy słowo "nowy". Przytocz
    definicję.

    PS. Ja znam co najmniej 3, różne....