  • 61. Data: 2017-07-18 22:51:27
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-18 o 12:08, papuga pisze:
    > On Thu, 13 Jul 2017 20:57:41 +0200
    > (...)
    > Adam, skoro się znacz na comarch, to może doradzisz?
    >
    > Załóżmy takie parametry:
    > 10 komputerów (tylko do fakturowania)
    > 4 z nich pracują 9h
    > 6 z nich pracuje 6h (powiedzmy 7h bo czasem akwizytorzy wcześniej)
    > (odrzucam soboty i takie dni kiedy te kompy pracują w innym rytmie)
    >
    > Ilość dziennie wypisywanych pozycji ok. 5800 (FV i paragony).
    > To taka średnia (mediana), bo waha się od ok. 4000 do 7500 (takie po
    > 7000+ to tylko kilka razy w roku)

    Szybki serwer na RAID5 lub RAID10 (ja wolę RAID5 lub RAID6 niż wersje
    RAID10 lub RAID01), macierz może być nawet na SSD. Kwestia ceny.

    > Nie chce mi się wyciągać proporcji, ale tak na czuja nowa pozycja
    > towaru na FV powstaje co 2-3 sekundy (może nawet co 1,5s jak czasem
    > patrzę paniom na ręce).

    To nie problem, kwestia odpowiedniej konfiguracji metody wprowadzania.
    Jak się wybierze wprowadzanie "na liście" - czyli bezpośrednio na
    dokumencie, bez podnoszenia formatki towaru lub listy magazynowej - to
    jest najszybciej.

> [...]
    > jakichś KP, telefony, wypisanie nagłówka faktury, drukowanie, wymianę
    > tonera, papieru, korekty, marudzących klientów, zestawienia dzienne, ...
    >
    > Zakładając, że jest 2000 klientów i 2000 asortymentu, wypisuje się po
    > kodzie towaru, który w 70% jest w głowach pań, czasem muszą na liście
    > asortymentowej przesunąć się jak towar dostaje nowy symbol lub nie
    > pamiętają dokładnie.
    > (podaję by nie myśleć że wszystko co trzeba widać na jednym ekranie)
    >

    > Który z produktów Comarch mógłby umożliwić wypisywanie faktur w takim

    Każdy.
    Kwestia, jakiej funkcjonalności potrzebujemy.
    Ale Optimka powinna wystarczyć - zresztą nie znam klienta, który by
    wykorzystywał więcej niż ok. połowę możliwości.
    Później zawsze można płynnie przejść na coś więcej, np. CDN-XL.

    > Zerkałem na YT, Subiekt? oj nie wydaje mi się, Comarch Optima - nie
    > wydaje mi się.

    Kwestia konfiguracji.
    Sam podręcznik tylko konfiguracji ma ok. 500 stron.

    Poza tym własne widoki, własne kolumny (pisane w SQL), własne dodatki,
    własne wydruki - program jest otwarty.
    Trzeba tylko wiedzieć, że można więcej i wiedzieć, jak to zrobić.

    > Czy demo Comarch można pobrać bez mejli do działu marketingu (potem
    > zamiast demo dostaję SPAM o tytule: "Czy dobrze się Państwu pracuje na
    > naszym programie?" a dema jak nie było tak nie dostałem, tzn. mam na
    > myśli ogół takich zachowań a nie comarch konkretnie .
    > (ten przytoczony był _chyba_ z TRESa, ale bywa różnie np. RCSOFT
    > [RC-HURT] odpowiadał ładnie)

    Można bez problemu.
    Napisz maila na a...@p...onet.pl w temacie zawrzyj [OPT!MA] razem z
    nawiasami, to Ci podam prawdziwy adres i dane do ściągnięcia zarówno
    programu, jak i dokumentacji.

    Możesz też obejrzeć on-line programem Podłączanie Pulpitu Zdalnego (lub
    poleceniem MSTSC)

    komputer: demo.online.icomarch24.pl
    user: demo
    hasło: demo

    Tyle, że oglądając demo niewiele zobaczysz bez wiedzy, że coś gdzieś
    jest, albo "coś można".
    A w Optimie to samo można zwykle na wiele różnych sposobów, a operator
    wybiera najwygodniejszy adekwatnie do sytuacji.
    Bardzo wiele też zależy od konfiguracji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2017-07-19 08:30:39
    Od: Kviat

    W dniu 2017-07-18 o 22:16, Adam pisze:

    > Niektórzy tak próbowali, ale jednak odeszli.

    > Magazynierzy natomiast biegają z kolektorami

    Rozwiązać problem można na wiele sposobów. Każda branża jest specyficzna
    i da się coś dobrać adekwatnego, tym bardziej, że technika w tym
    zakresie też szybko idzie do przodu.
    Chodziło mi bardziej o zwrócenie uwagi, że sam dobór oprogramowania to
    jedno, ale czasem trzeba też pomyśleć o zmianie organizacji pracy czy
    wspomóc się sprzętowo.
    Są systemy, które pozwalają monitorować ruch towaru w magazynie na żywo
    (paski magnetyczne i czujniki w całym magazynie) itp., a po stronie
    dokumentowania wiele rzeczy "dzieje się samo", jest w czym wybierać.

    A czasem warto sypnąć trochę grosza jakiemuś doświadczonemu
    analitykowi/logistykowi, którzy przyjrzy się temu z bliska i coś
    sensownego doradzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2017-07-19 11:40:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-19 o 08:30, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > A czasem warto sypnąć trochę grosza jakiemuś doświadczonemu
    > analitykowi/logistykowi, którzy przyjrzy się temu z bliska i coś

    Tu jest pies pogrzebany.
    Nawet najlepszy program zda się na nic, jeśli nie wykorzysta się jego
    możliwości. Ale aby wykorzystać, wpierw trzeba znać zarówno możliwości
    tegoż programu jak i jego _ograniczenia_

    Są systemy do magazynów - np. WMS do CDN-XL, albo system BCS dla Optimy.
    Systemy tego typu potrafią nawet optymalizować trasę wózka zbierającego
    zamówienie, aby z jednej strony jak najefektywniej jechać, a z drugiej,
    aby zacząć przykładowo od największych gabarytów lub ciężarów.
    Ewentualnie magazyn całkowicie bezobsługowy - tak jak ma np. Zbyszko.

    Od programu, jaki by nie był (może oprócz prostych fakturujących) dużo
    ważniejsza jest jego implementacja, wdrożenie i serwisowanie na bieżąco.
    Oraz aktualizacje - a tych systemy Comarchu czy Sonety miewają co
    najmniej kilka w ciągu roku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 64. Data: 2017-07-19 12:42:54
    Od: papuga <g...@g...pl>

    On Wed, 19 Jul 2017 11:40:06 +0200
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dużo ważniejsza jest jego implementacja, wdrożenie i serwisowanie na
    > bieżąco. Oraz aktualizacje - a tych systemy Comarchu czy Sonety

    @Adam, napisałem na mejla.

    Nasz magazyn nie jest skomputeryzowany. Nie jest wielkim magazynem w
    stylu zdjęć w folderach. Chłopaki biegają, sami optymalizują drogę gdyż
    towaru układają się indeksami na fa i widzi od razu kolejność półek.
    Danie im do ręki, czy na szyję gadżetu w postaci jakiegoś czytnika
    wywoła prawdopodobnie agresję ;)
    Wypisywanie FV - nie widzę szybszego sposobu niż dotychczasowy.
    Największym problemem w okienkowych programach jest zaniedbywanie
    sprawnej obsługi klawiatury. To co najbardziej wkurza to odrywanie rąk
    od klawiatury po myszkę (m.in stąd moje 150 mejli do producenta).
    Wystarczy przeliczyć np. 2 sekundy straty "przeklepywania" jakichś pól
    ceny (zazwyczaj niezmienianej) x milion pozycji / 3600 sekund godziny i
    mamy 2-3 tygodnie poświęcone na klepanie w enter, ale często nawet tego
    nie można wytłumaczyć.
    Jak się sprzedaje czołgi to można sobie klikać cały dzień.

    I jeszcze jedno; nie ma (i nie będzie) osoby od uzupełniania danych -
    pilnowania, tabel rabatowych, kolorów półek, zdjęć, ... więc co z
    zaawansowanych modułów jak wiecznie nie będą miały poprawnych danych.
    Zresztą "brygada" jest dosyć wiekowa, mają podejście do komputerów jak
    do pralki. Trzeba nacisnąć tu i chcę [życzeniowo] by uprała ładnie.
    Natomiast nie usiłują zrozumieć działania pokrętła 'Program'.

  • 65. Data: 2017-07-19 17:05:49
    Od: Kviat

    W dniu 2017-07-19 o 12:42, papuga pisze:

    > Zresztą "brygada" jest dosyć wiekowa, mają podejście do komputerów jak
    > do pralki. Trzeba nacisnąć tu i chcę [życzeniowo] by uprała ładnie.
    > Natomiast nie usiłują zrozumieć działania pokrętła 'Program'.

    Gdy wchodził transport na silnik spalinowy, to właściciele bryczek i
    dyliżansów też zapewne protestowali i też się dziwili, że nie są tak
    wydajni. A bo to trzeba się nauczyć kierować takim automobilem, a do tej
    pory wystarczyło wio i prrr i też jechało, to po co to panie zmieniać,
    skoro też się da dojechać ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 66. Data: 2017-07-20 16:29:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "papuga" napisał w wiadomości
    >Wypisywanie FV - nie widzę szybszego sposobu niż dotychczasowy.

    Trzeba zachecic klienta do wklepania zamowienia przez internet :-)

    J.

  • 67. Data: 2017-07-21 10:28:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-19 o 12:42, papuga pisze:
    > (...)
    > @Adam, napisałem na mejla.

    Odpowiedziałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2017-08-03 15:41:47
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: papuga <g...@g...pl>

    On Thu, 13 Jul 2017 20:05:04 +0200
    Kviat wrote:

    [ciach]

    > W Twoim przypadku ponowne wygenerowanie pliku jpk_vat z poziomu
    > programu wiązałoby się z koniecznością ręcznej (edycja faktury)
    > zmiany na fakturze w bazie danych. (Nie uwierzyłem, dopóki nie
    > zobaczyłem tego na własne oczy po ściągnięciu demo...) A tego nie
    > wolno robić, bo błędna faktura została wprowadzona do obrotu i
    > miałbyś niezgodność.

    [ciach]

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    No i dali mi do ręki Biuletyn GOFINu nr 21 z 20 lipca. (jest tam
    właściwie to o czym dyskutujemy)

    Oszukałem krytyczny fragment przez google na sieci:
    http://www.serwisbudzetowy.pl/artykul,1964,14757,kor
    ekta-jpkvat-w-swietle-odpowiedzi-ministerstwa-finans
    ow-na.html

    No to wracamy do mojego utrudniania sobie życia.

    1. Mam w ewidencji VAT (czyli też w JPK_VAT) ująć fakturę korygującą
    (dane nabywcy)
    - czyli w JPK_VAT (w JPKVAT w miesiącu właściwym dla wystawienia
    korekty?) ma wystąpić jej numer, nabywca i kwota 0,00zł

    lub/albo

    2. Mam wysłać korektę JPK_VATze zmienionymi danymi (właściwym
    nabywcą) tej trefnej FV w oparciu o: "który jest podstawą dokonania
    korekty"

    i dalej? Mam mieć "podwójną księgowość"? Bazę z oryginalną FV, korektą,
    ale plik JPK_VAT ma się wygenerować z klientem po korekcie?

    No to jeszcze inne podejście.

    PROGRAM tworząc plik JPK_VAT (świadomą korektę starszego okresu)
    powinien sprawdzać czy do FV nie ma korekty nabywcy (nawet w innym
    miesiącu, roku, itd.) i jeżeli taką odnajdzie to zamiast danych z
    oryginalnej FV ma podstawić dane klienta z korekty z "przyszłości"?

    Nadal jesteśmy w ciemnej d., wykrakałem , najwyraźniej "ONI" sami nie
    wiedzą co tam ma być i grają w ping-ponga.