  • 1. Data: 2007-10-23 16:46:28
    Temat: Faktura
    Od: <b...@n...pl>

    Mam pytanie, czy sprzedawca może wypisać na fakturze jedną kwotę i nie
    wyszczególniać wszystkich artykułów? Dostałam taką fakturę i sprzedawczyni
    odmawia mi podania cen poszczególnych towarów. Czy może tak robić?

  • 2. Data: 2007-10-23 19:56:02
    Temat: Re: Faktura
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Mam pytanie, czy sprzedawca może wypisać na fakturze jedn? kwotę i nie
    > wyszczególniać wszystkich artykułów? Dostałam tak? fakturę i
    > sprzedawczyni odmawia mi podania cen poszczególnych towarów. Czy może
    > tak robić?

    Może. Zależy co sprzedaje.
    Przykład:

    obudowa 100
    dysk 250
    pamięć 200
    naped 100
    montaż 50

    albo PC 700

  • 3. Data: 2007-10-23 20:07:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, b...@n...pl wrote:

    > Mam pytanie, czy sprzedawca może wypisać na fakturze jedną kwotę i nie
    > wyszczególniać wszystkich artykułów?

    A co było przedmiotem umowy (zakupu)?
    Twoje pytanie NIE JEST oczywiste.
    I co sprzedawca *wpisał* na f-rze?

    > Dostałam taką fakturę i sprzedawczyni
    > odmawia mi podania cen poszczególnych towarów. Czy może tak robić?

    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    § 9.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:
    4) nazwę towaru lub usługi;
    5) jednostkę miary i iloœć sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych
    usług;
    6) cenę jednostkowš towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkowš
    netto);

    Faktura może być w wersji "brutto", ale dane o towarze mają być.
    Pytaniem jest, czy towar można uznać za "całość"!
    Jeśli to JEST jedna całość...

    pzdr, Gotfryd