1. Data: 2004-01-29 10:59:29
Temat:Faktura Pro Forma, jak, kiedy i co księgować?
Od:"modina" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i proszę o pomoc.
Poguglałem nieco, ale szczegółów nie dopatrzyłem się, stąd moja prośba.

Przypadek jest zapewne typowy, ale to moja pierwsza taka faktura Pro Forma.
Więc po kolei:

1. Zamówiłem w home.pl domenę internetową związaną z działalnością
(powiedzmy, że wniosek wypełniłem 14.01. - to akurat jeszcze nie jest
istotne).

2. home.pl wystwiło mi fakturę Pro Forma z datą wystawienia dn. 16.01. z
terminem płatności do 30.01.

3. Fakturę otrzymałem kilka dni później, więc zapłaciłem ją przelewem z
mbanku 22.01. (i data operacji i data księgowania na potwierdzeniu przelewu
jest 22.01.)

4. Zaksięgowałem w dn. 22.01. w KPiR koszt domeny, a nr dowodu księgowego
podałem numer faktury Pro Forma (nr PRO/......)

5. Dziś, czyli 29.01. otrzymałem od home.pl fakturę VAT nr IN/..../2004 za
usługi telekomunikacyjne. Faktura ma dane:
data sprzedaży 23.01.
termin płatności 23.01.
Sposób zapłaty: zapłacono przelewem
Słownie zapłacono: ....
Pozostało do zapłaty: zero zł zero gr

Na fakturze VAT jest data sprzedaży (23.01.), ale nie ma daty wystawienia
faktury VAT - czy ma to związek z tym, że data wystawienia (16.01.) jest na
fakturze Pro Forma?

Inne pytania:
Czy zaksięgowanie w KPiR 22.01. faktury Pro Forma z nr PRO/.... zapłaconej
22.01. jest ok?

Co mam zrobić z fakturą VAT nr IN/..../2004 wystawioną 23.01. (tylko podpiąć
pod fakturę ProF?
Czy może w KPiR zmienić nr faktury z PRO/.... na IN/....2004?
Czy znienić datę księgowania wydatku z 22.01. na 23.01.? - pewnie nie, bo
wydatek poniosłem przecież 22.01.).

Wdzięczny będę za pomoc i wszelkie uwagi.
Dziękuję

Tomek - prosty podatnik
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

2. Data: 2004-01-29 11:55:37
Temat:Re: Faktura Pro Forma, jak, kiedy i co księgować?
Od:"X Y Z" <x...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości
> 4. Zaksięgowałem w dn. 22.01. w KPiR koszt domeny, a nr dowodu księgowego
> podałem numer faktury Pro Forma (nr PRO/......)

PRO FORMA NIE MOŻESZ KSIĘGOWAĆ

> Inne pytania:
> Czy zaksięgowanie w KPiR 22.01. faktury Pro Forma z nr PRO/....
zapłaconej
> 22.01. jest ok?

NIE

> Co mam zrobić z fakturą VAT nr IN/..../2004 wystawioną 23.01. (tylko
podpiąć
> pod fakturę ProF?

ZAKSIĘGOWAĆ

> Czy może w KPiR zmienić nr faktury z PRO/.... na IN/....2004?

TAK
> Czy znienić datę księgowania wydatku z 22.01. na 23.01.? - pewnie nie, bo
> wydatek poniosłem przecież 22.01.).
A JEDNAK TAK