  • 1. Data: 2004-01-28 16:34:02
    Temat: Faktura VAT
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Witam
    Koleżanka prosiła mnie żebym zapytał się na grupie o następującą sprawę.
    W spółce w której pracuje, pracownik Działu księgowosci stwierdził, że
    faktura gotówkowa nie jest dokumentem który potwierdza zapłatę za
    określony towar.
    Więc prosi o fachową poradę:
    - Czy faktura gotówkowa jest wystarczającym dokumentem, który potwierdza
    faktyczną zapłatę za towar? Jeżeli nie jest, to jakie dokumenty po
    potwierdzają.
    - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury
    VAT gotówkowej?

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan]
    [ECS K7S5A | D800 | GF 32MB | 256 MB][klub.chip.pl/rasrob]

  • 2. Data: 2004-01-28 16:50:59
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "raw73" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > potwierdzają.
    > - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

    Ja na wszelki wypadek zawsze proszę o dopisek na fakrurze: "Zapłacono
    gotówką", data i podpis.
    Ale nie wiem czy to jest konieczne :-)

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2004-01-28 16:52:14
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns947EB2BC88433rasrobklubchippl@127.0.0.1...

> [...]
    > potwierdzają.
    > - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

    Dowodem zaplaty moze byc faktura tzw.gotowkowa, ale pod jednym warunkiem.
    Musi byc na niej zapis "zaplacono gotowka" lub podobny, ktory jednoznacznie
    sugeruje, ze platnosci dokonano. Nie jest dowodem zaplaty faktura z
    adnotacja " sposob zaplaty-gotowka". Do takiej faktury trzeba zalaczyc
    pokwitowanie zaplaty.

  • 4. Data: 2004-01-28 17:06:03
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    raw73 ukrywający sie jako r...@p...onet.pl we wiadomości
    news:bv8p9m$6mp$1@news.onet.pl naskrobał:

    > Ja na wszelki wypadek zawsze proszę o dopisek na fakrurze: "Zapłacono
    > gotówką", data i podpis.
    > Ale nie wiem czy to jest konieczne :-)

    Właśnie o to chodzi, że jest taka adnotacja :)

  • 5. Data: 2004-01-29 00:12:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello huri-khan,

> [...]
    > potwierdzają.
    > - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

    Może. Jeśli nie będzie wyraźnej adnotacji: Zapłacono gotówką. I nie
    chodzi o 'płatne gotówką' tylko o wyraźny tryb dokonany: 'zapłacono'.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl