1. Data: 2004-01-28 16:34:02
Temat:Faktura VAT
Od:"huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Koleżanka prosiła mnie żebym zapytał się na grupie o następującą sprawę.
W spółce w której pracuje, pracownik Działu księgowosci stwierdził, że
faktura gotówkowa nie jest dokumentem który potwierdza zapłatę za
określony towar.
Więc prosi o fachową poradę:
- Czy faktura gotówkowa jest wystarczającym dokumentem, który potwierdza
faktyczną zapłatę za towar? Jeżeli nie jest, to jakie dokumenty po
potwierdzają.
- Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury
VAT gotówkowej?

--
[Pozdrawiam][huri-khan]
[ECS K7S5A | D800 | GF 32MB | 256 MB][klub.chip.pl/rasrob]

2. Data: 2004-01-28 16:50:59
Temat:Re: Faktura VAT
Od:"raw73" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potwierdzają.
> - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

Ja na wszelki wypadek zawsze proszę o dopisek na fakrurze: "Zapłacono
gotówką", data i podpis.
Ale nie wiem czy to jest konieczne :-)

Rafał
r...@N...poczta.onet.pl

3. Data: 2004-01-28 16:52:14
Od:"aga" <j...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
wiadomości news:Xns947EB2BC88433rasrobklubchippl@127.0.0.1...

> [...]
> potwierdzają.
> - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

Dowodem zaplaty moze byc faktura tzw.gotowkowa, ale pod jednym warunkiem.
Musi byc na niej zapis "zaplacono gotowka" lub podobny, ktory jednoznacznie
sugeruje, ze platnosci dokonano. Nie jest dowodem zaplaty faktura z
adnotacja " sposob zaplaty-gotowka". Do takiej faktury trzeba zalaczyc
pokwitowanie zaplaty.

4. Data: 2004-01-28 17:06:03
Od:"huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> szukaj wiadomości tego autora

raw73 ukrywający sie jako r...@p...onet.pl we wiadomości
news:bv8p9m$6mp$1@news.onet.pl naskrobał:

> Ja na wszelki wypadek zawsze proszę o dopisek na fakrurze: "Zapłacono
> gotówką", data i podpis.
> Ale nie wiem czy to jest konieczne :-)

Właśnie o to chodzi, że jest taka adnotacja :)

5. Data: 2004-01-29 00:12:54
Od:RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello huri-khan,

> [...]
> potwierdzają.
> - Czy może ktoś zakwestionować dokonanie zapłaty po przedłożeniu faktury

Może. Jeśli nie będzie wyraźnej adnotacji: Zapłacono gotówką. I nie
chodzi o 'płatne gotówką' tylko o wyraźny tryb dokonany: 'zapłacono'.

--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl