  • 1. Data: 2002-10-16 14:48:49
    Temat: Faktura VAT-duplikat,jak z korektą?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Jest 16.10.2002r. traymam w ręku dwie faktury których oryginały i
    pierwowzory wcześniej nie były zaksięgowane, nie sa też opłacone:
    1.FV duplikat z dnia 20.09.2002 faktury z dnia 30.07.2002 ,
    2. FV korygująca zmniejszająca(-) duplikat z dnia 10.09.2002 faktury z dnia
    30.07.2002,
    w jaki sposób mogę je teraz zaksięgować, czy mam korygować lipiec,
    zaznaczam, że to są duplikaty wystawione we wrześniu, czy wpisać je po
    prostu we wrześniu i czy trzeba je opłacić. Nie jest w moim interesie
    opłacanie FV1(ok. 20000zł.) ponieważ w 10.2002 zwrócę ten towar sprzedawcy,
    natomiast FV 2 pomyłkowo została na mnie wystawiona i skorydowana więc nie
    było żadnej płatności z tego tytułu.
    Gorąco proszę o pomoc.
    K.

  • 2. Data: 2002-10-16 16:12:33
    Temat: Re: Faktura VAT-duplikat,jak z korektą?
    Od: "elia" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Kamila" <K...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sprzedawcy,
    > natomiast FV 2 pomyłkowo została na mnie wystawiona i skorydowana więc nie

    Duplikaty należy zaksięgować w miesiącu ich wystawienia (wrzesień) zarówno
    duplikat faktukry jak i korekty. W takim przypadku nie koryguje się m-ca w
    którym były wystawione oryginały. Jeżeli FV1 nie była zapłacona to
    zobowiazanie wyzeruje się kiedy zostanie zrobiony zwrot.