  • 1. Data: 2008-03-01 10:34:17
    Temat: Faktura marża - pytanie
    Od: "Iwan Warionucha" <s...@m...nie>

    Proszę o odpowiedź na takie oto pytanie problem:

    Osoba fizyczna kupuje samochód z komisu, otrzymuje z komisu jedynie fakturę
    "marża" na marże komisu.
    Poza tym nie są sporządzane żadne inne umowy ani faktury dotyczące zakupu i
    rzeczywista kwota nigdzie nie figuruje.

    Pytanie czy kupujący musi jeszcze odprowadzić jakiś podatek od zakupu?

    Iwan

  • 2. Data: 2008-03-01 12:01:35
    Temat: Re: Faktura marża - pytanie
    Od: <s...@a...pl>

    > Osoba fizyczna kupuje samochód z komisu, otrzymuje z komisu jedynie
    > fakturę "marża" na marże komisu.

    Chyba nie do końca mas zrację. Otrzymuje fakturę na całość, na samochód
    (cena zakupu + marża).

    > Poza tym nie są sporządzane żadne inne umowy ani faktury dotyczące
    > zakupu i rzeczywista kwota nigdzie nie figuruje.

    Co masz na myśli mówić "rzeczywista kwota"? A co do tego, za ile kupił ten
    samochód od poprzedniego właściciela, to jego tajemnica.

    > Pytanie czy kupujący musi jeszcze odprowadzić jakiś podatek od zakupu?

    Polak w Polsce nie.

  • 3. Data: 2008-03-01 12:07:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2008 o 13:01:35 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Co masz na myśli mówić "rzeczywista kwota"? A co do tego, za ile kupił
    > ten samochód od poprzedniego właściciela, to jego tajemnica.

    No popatrz, Palikot działa! A jeszcze niedawno za rejestrację skasowali
    mnie 165 zeta ;)

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-03-01 12:59:06
    Od: "Iwan Warionucha" <s...@m...nie>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co masz na myśli mówić "rzeczywista kwota"? A co do tego, za ile kupił ten
    > samochód od poprzedniego właściciela, to jego tajemnica.

    Chodzi o to że jedynym dokumentem, który kupujący otrzymał z komisu przy
    zakupie samochodu jest "faktura marża", na której widnieje tylko kwota
    marży.
    Rzeczywista cena jaką kupujący zapłacił w komisie nie jest nigdzie
    wyszczególniona.

    Taka faktura wystarczy do zarejestrowania w urzedzie komunikacji, ale czy
    kupujący nie musi odprowadzić jeszcze jakiegoś podatku ? (Tak jak to jest w
    przypadku zakupu od innej osoby fizycznej i umowy cywilno-prawnej)
    W przypadku normalnej - pełnej - faktury takiego obowiązku już nie ma, ale
    co w przypadku faktury typu marża ?

    Iwan

  • 5. Data: 2008-03-01 13:04:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2008 o 13:59:06 Iwan Warionucha <s...@m...nie> napisał(a):

> [...]
    > zakupie samochodu jest "faktura mar?a", na której widnieje tylko kwota
    > mar?y.
    > Rzeczywista cena jak? kupuj?cy zap?aci? w komisie nie jest nigdzie
    > wyszczególniona.
    >
    > Taka faktura wystarczy do zarejestrowania w urzedzie komunikacji, ale
    > czy
    > kupuj?cy nie musi odprowadziae jeszcze jakiego? podatku ? (Tak jak to
    > jest w
    > przypadku zakupu od innej osoby fizycznej i umowy cywilno-prawnej)
    > W przypadku normalnej - pe?nej - faktury takiego obowi?zku ju? nie ma,

    Przy zakupie od "zwykłego człowieka"(niepodatnika VAT), musisz zapłacić
    PCC,
    ale tutaj sprzedawca jest OVATowany, a gdy transakcja podlega pod
    VAT(upraszczając),
    to wtedy PCC nie występuje.

    Co do braku ceny na fakturze, to nie wiem czy musi być na FVAT marża,
    natomiast warto mieć to gdzieś zapisane, w razie jakichś problemów z autem.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-03-01 13:24:07
    Od: <s...@a...pl>

    > No popatrz, Palikot działa! A jeszcze niedawno za rejestrację skasowali
    > mnie 165 zeta ;)

    Opłata za rejestrację, nie od zakup. Nie każdy kupujacy rejestruje pojazd.

  • 7. Data: 2008-03-01 13:26:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2008 o 14:24:07 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Opłata za rejestrację, nie od zakup. Nie każdy kupujacy rejestruje
    > pojazd.

    To to fakt :)

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-03-01 13:31:47
    Od: <s...@a...pl>

    > Chodzi o to że jedynym dokumentem, który kupujący otrzymał z komisu przy
    > zakupie samochodu jest "faktura marża", na której widnieje tylko kwota
    > marży.

    ??? Normalnie powinna widnieć kwota, jaką zapłaciłeś. A poza tym skad wiesz,
    że widniejąca tam kwota jest marżą sprzedawcy? Sugerujesz sie nazwą faktury?
    Jesli tak, to błędnie rozumujesz.

    > Rzeczywista cena jaką kupujący zapłacił w komisie nie jest nigdzie
    > wyszczególniona.

    Ta własnie kwota powinna byc na fakturze VAT-marża jako kwota brutto. Jesli
    jest inaczej, to ktoskombinuje (komisy to lubią robić)

    > Taka faktura wystarczy do zarejestrowania w urzedzie komunikacji, ale czy
    > kupujący nie musi odprowadzić jeszcze jakiegoś podatku ? (Tak jak to
    > jest w przypadku zakupu od innej osoby fizycznej i umowy cywilno-prawnej)

    nie

    > W przypadku normalnej - pełnej - faktury takiego obowiązku już nie ma,
    > ale co w przypadku faktury typu marża ?

    A czy Twoim jest to nienormalna faktura? Zwariowana? :)
    Ona jest NORMALNA! Tak jak normalne są też faktury VAT-RR, VAT-MP.

  • 9. Data: 2008-03-01 13:35:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2008 o 14:31:47 <s...@a...pl> napisał(a):

    > ??? Normalnie powinna widnieć kwota, jaką zapłaciłeś. A poza tym skad
    > wiesz, że widniejąca tam kwota jest marżą sprzedawcy? Sugerujesz sie
    > nazwą faktury? Jesli tak, to błędnie rozumujesz.

    Aha, nie pomyślałem o takim wytłumaczeniu.
    Ostatnio był wątek w którym ktoś miał podobną sytuację i Jurand nazwał go
    oszustem :)

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-03-01 14:05:11
    Od: "Iwan Warionucha" <s...@m...nie>

> [...]
    Jesli
    > jest inaczej, to ktoskombinuje (komisy to lubią robić)

    No właśnie, tak myślałem, ktoś tu kombinuje i tu jest pies pogrzebany.
    Podejrzewam że taka transakcja niechybnie przyniesie problemy.

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi !

    Iwan