  • 1. Data: 2013-01-02 15:25:58
    Temat: Faktura od kwoty brutto w tym zaliczka
    Od: p...@g...com

    Witam!
    Tak sobie przegladam na stronie jednej z wiekszych firm i było tam info ze jezeli
    stosuje sie ceny brutto na fakturze to obligatoryjne jest pisanie jednostkowych kwot
    netto. Sprawdziłem nowe rozporzadzenie z 18 grudnia, jest to brednia jest jasno
    napisane jezeli podatnik stosuje ceny brutto zamiast kwot jednostkowej brutto
    zamieszcza cene jednostki wraz z podatkiem. Bez zmian. Ok. SPrawa zwyklej faktury
    zalatwiona, ale patrze sobie w tym rozporzadzeniu czesc o fakturze za zaliczke. I tam
    jest informacja ze ma byc cena netto i wartosc netto (przy jednostkowej cenie) mimo
    iz wzor na podatek jest tak jakby od kwoty brutto wystawiano. I teraz pytanie czy to
    sie teraz zmienilo czy wystawialem nie do konca dobre faktury ? :) bo ja stosowalem
    cene jednostki brutto vat w tyl liczony jak wedlug podanego wzoru i wartosc brutto to
    w linni a na dole podsumowania z rozbiciem kwota netto vat i brutto.

    P.

  • 2. Data: 2013-01-02 15:35:11
    Temat: Re: Faktura od kwoty brutto w tym zaliczka
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2013 15:25:58 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    w linni a na dole podsumowania z rozbiciem kwota netto vat i brutto.

    cytuje z tej strony
    "Cena jednostkowa netto oraz dane o rabatach

    Od nowego roku obligatoryjne stanie się podawanie zawsze ceny jednostkowej netto
    towarów lub usług będących przedmiotem transakcji lub, jeśli zamieszczono cenę przed
    rabatem, umieszczanie kwot wszelkich rabatów lub opustów. W myśl obecnie
    obowiązujących przepisów dopuszczalne jest umieszczanie ceny brutto, gdy w transakcji
    zastosowano ceny urzędowe lub strony umówiły się do wyliczenia transakcji w cenach
    brutto. "

    a w rozporzadzeniu jest
    "2. W przypadku gdy podatnik wyliczył kwotę podatku zgodnie ze wzorem zawartym w ust.
    1, zamiast ceny
    jednostkowej netto może wykazywać w fakturze cenę wraz z kwotą podatku (cenę
    jednostkową brutto), a zamiast
    wartości sprzedaży netto - wartość sprzedaży brutto."

    to odnośnie pierwszej części pytania na ktore sam sobie odpowiedzialem, a co z
    zaliczka?

  • 3. Data: 2013-01-02 18:58:47
    Od: p...@g...com

    pytanie co do zaliczki nieaktualne, nie doczytalem ze to informacje odnosnie
    zamowienia.