  • 1. Data: 2008-05-21 13:11:28
    Temat: Faktura pro forma, a później rachunek - jak zaksięgować
    Od: Marcin Krzysztof Dąbrowski <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>

    Witam,

    Jestem na KPiR, oraz jestem płatnikiem VAT.

    Zakupiłem sobie voucher na pewien egzamin.
    Gdy zgłosiłem firmie świadczącej usługi związane ze zdaniem tego
    egzaminu, to dodałem fakturę pro forma - z niej wynika że usługa ta jest
    zwolniona z podatku Vat.
    Po zapłacie wskazanej kwoty, otrzymałem tym razem rachunek, a nie fakturę.

    Jak to mam zaksięgować w ewidencji zakupów VAT?

    Dąbek

  • 2. Data: 2008-05-21 13:42:07
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Po zapłacie wskazanej kwoty, otrzymałem tym razem rachunek, a nie fakturę.
    >
    > Jak to mam zaksięgować w ewidencji zakupów VAT?

    "Rachunku" nie wpisujesz do ewidencji VAT. To nie jest "faktura VAT".

  • 3. Data: 2008-05-21 17:54:03
    Od: Marcin Krzysztof Dąbrowski <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:
    > "Rachunku" nie wpisujesz do ewidencji VAT. To nie jest "faktura VAT".

    Czyli wpisuję to do KPiR, a ewidencją VAT się nie przejmuję, tak?

    Mam też pytanie do daty ujęcia tego w KPiR.
    Czy mam to wpisać pod datą sprzedaży (zapłaty przeze mnie) czy
    wystawienia rachunku?

    Dąbek