  • 1. Data: 2004-03-24 22:33:59
    Temat: Faktura vat na nieistniejaca firme
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Przeczytałem tekst na:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,19859
    81.html

    Na margiesie: z tego artykułu wynika, że można ukarać podatnika za to, że
    wystawiał faktury na nieistniejące firmy. Hmmm, przychodzi do mnie gość,
    podaje nazwę firmy, adres i NIP (suma kontrolna się zgadza), to skąd ja mam
    wiedzieć, czy taka firma jest fikcyjna czy nie??? Mam lecieć do US z
    pytaniem? na jakiej podstawie można ukarać podatanika?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2004-03-24 22:57:58
    Temat: Re: Faktura vat na nieistniejaca firme
    Od: "Air Lord" <n o s p a m - a i r - l o r d @ g a z e t a . p l>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedzieć, czy taka firma jest fikcyjna czy nie??? Mam lecieć do US z
    > pytaniem? na jakiej podstawie można ukarać podatanika?

    Polska rzeczywistość . To normalka , zniszczą każdą firmę. Jednego tylko
    nie rozumiem z jakiego tytułu naliczyli jej kary/domiar ?? Niezapłaconego
    VAT'u , dochodówki , no czego , przecież te podatki opłaciła.
    No ale to nasza kochana RP i mało rzeczy może mnei już
    zdziwić...

    Pozdrawiam
    Air Lord

  • 3. Data: 2004-03-25 09:49:30
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

> [...]
    mam
    > wiedzieć, czy taka firma jest fikcyjna czy nie???

    a to juz twoj problem :-(((( To kolejny przyklad niszczenia firm przez US.
    Dzialanosc US + prokuratura mozna porownac jedynie do dzialanosci mafijnej,
    pelna bezkarnosc, lamanie prawa, bezdusznosc, glupota.

    Powyzszy arytkul jest tego najlepszym dowodem, ale opisana sprawa to
    przeciez tylko jeden z absurdow - drugi rowniez powszechnie znany: kupuje
    towar u kontrahenta, odliczam VAT po jakims czasie podczas kontrolu US
    okazuje sie, ze kontrahneta nie posiada kopii faktur VAT, ktore
    odliczylem... i co? W normalnym panstwie urzednik ukaze mojego kontrahenta
    (skoro nie posiada kopii faktur VAT, to znaczy ze gosc naliczyl VAT, ale go
    nie odprowadzil - wyrzucil fakture) w Polsce urzednik ukaze mnie - skoro nie
    ma kopii faktury VAT u kontrahneta - to ja nie mialem prawa odliczyc VAT,
    tylko pytanie co ma zrobic? jak pilnowac kontrahenta, zeby nie wyrzucil tych
    faktur!!!!!!!

    > na jakiej podstawie można ukarać podatanika?

    W Polsce? podstawa zawsze sie znajdzie... jak to mowia pokazcie mi
    czlowieka, a paragraf juz sie znajdzie :-(((((((

  • 4. Data: 2004-03-25 10:40:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    j23 wrote:

    [...]
> [...]
    > skoro nie ma kopii faktury VAT u kontrahneta - to ja nie mialem prawa
    > odliczyc VAT, tylko pytanie co ma zrobic? jak pilnowac kontrahenta, zeby

    jest ponoc nadzieja, ze choc w tym UE pomoze.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-25 10:49:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > jest ponoc nadzieja, ze choc w tym UE pomoze.

    Koncept, że UE będzie bronić polskich podatników
    przed rozbójnictwem polskich władz wydaje mi się
    nieco zbytnio optymistyczny.
    Chyba, że masz na myśli fakt, że łatwiej będzie
    pożegnać sie z tym chorym krajem.

    Pix

  • 6. Data: 2004-03-25 11:02:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    j23 <w...@s...com.pl> wrote:
    > tylko pytanie co ma zrobic? jak pilnowac kontrahenta, zeby nie wyrzucil tych
    > faktur!!!!!!!

    Pół biedy, że wyrzucił kopie. On jeszcze musi zapłacić należny VAT. Jeśli
    nie zapłaci, to nie masz prawa odliczyć.

    Oj tak, paragraf zawsze się znajdzie.

    P.

  • 7. Data: 2004-03-25 11:22:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pix wrote:

    > Koncept, że UE będzie bronić polskich podatników
    > przed rozbójnictwem polskich władz wydaje mi się
    > nieco zbytnio optymistyczny.

    Nie przed "rozbojnictwem", a przed niedostosowaniem
    prawa do dyrektyw unii.
    Nie licze na "dobroc unii" a na jej dbalosc w pilnowaniu,
    by nwe kraje dostosowaly prawdodawstwo.

    > Chyba, że masz na myśli fakt, że łatwiej będzie
    > pożegnać sie z tym chorym krajem.

    Tez.

    > Pix

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-03-25 12:01:27
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

> [...]
    > wiedzieć, czy taka firma jest fikcyjna czy nie??? Mam lecieć do US z
    > pytaniem? na jakiej podstawie można ukarać podatanika?

    Można (i trzeba) zarządać dokument zgłoszenia działalności gospodarczej
    plus decyzję o przyaniu nr NIP plus dokument zgłoszenia do REGONu.
    Robisz ksero i trzymasz w dokumnentacji.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 9. Data: 2004-03-25 12:06:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie przed "rozbojnictwem", a przed niedostosowaniem
    > prawa do dyrektyw unii.
    > Nie licze na "dobroc unii" a na jej dbalosc w pilnowaniu,
    > by nwe kraje dostosowaly prawdodawstwo.

    I tak i nie - nalezy mieć na uwadze, że owo dostosowanie
    odbywa się tylko do pewnego poziomu i akty wykonawcze
    niestety w dalszym ciągu będą w gestii urzędasów z
    naszego MF. No i poza tym pozostaje jeszcze dosyć
    fundamentalna kwestia stosowania tego prawa w praktyce
    przez rodzimy aparat skarbowy tudzież jego "interpretacje".
    To że w jednych krajach traktuje się podatnika uczciwie,
    a w innych jak oszusta, któremu dobrze jest jeszcze trochę
    podhodować odsetki karne nie wynika juz tak bardzo z
    samych przepisów ile raczej "mentalności fiskalnej"
    I tego prędko się niestety nie zmieni - no chyba że
    zdecydowalibysmy sie na importowanie jakiegoś
    cywilizowanego systemu podatkowego w całości, z zakazem
    dokonywania w nim jakichkolwiek zmian i łącznie ze
    sprowadzeniem obsługujących go urzędników.
    Szans na tak głębokie przeoranie systemu jednak nie widzę
    niestety żadnych i wszystko wskazuje na to, że mimo UE
    dalej będziemy babrać się w tym samym szambie.

    Pix

  • 10. Data: 2004-03-25 12:12:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > I zostaje nam jeszce trybunal..

    Przed którym mozna juz stać w skarpetkach, o ile w takim
    stanie w ogóle będzie mozna sie przed niego dostać...

    Pix