  • 1. Data: 2015-01-29 15:58:59
    Temat: Faktura z Niemiec
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    jestem nieVATowcem (zwolnienie podmiotowe na podstawie nieprzekraczania
    150 tysięcy obrotu rocznie), na PKPiR na zasadach ogólnych (dobrze
    nazwałem?), chcę kupić abonament na TeamViewera. Sprzedawca mówi:

    -> za abonament miesięczny Pan może zapłacić tylko kartą kredytową, w
    przypadku wersji rocznej możliwy jest przelew albo karta albo PayPal.
    Faktura z Niemiec.

    czy taką fakturę, jak podejrzewam w Ojro, będę mógł jakoś zaksięgować w KUP?

  • 2. Data: 2015-01-30 00:33:21
    Temat: Re: Faktura z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > Faktura z Niemiec.
    >

    > czy taką fakturę, jak podejrzewam w Ojro, będę mógł jakoś zaksięgować w KUP?

    Odwrócę pytanie - "a dlaczego by nie"?
    "Jakość" co najwyżej sprowadza się do sposobu wprowadzenia przeliczenia
    wartości z euro na złotówki, tj. możliwości wystąpienia "różnic
    kursowych". Znaczy zastrzegam że nie wiem, czy w tym przypadku nie
    istnieje np. obowiązek wprowadzenia po konkretnym kursie (z konkretnego
    dnia), bo np. data sprzedaży jest inna niż data zapłaty, a potem "korekta".
    Ale przy niewielkiej kwocie nie przejąłbym się zbytnio, bo CO DO ZASADY
    owe "różnice" mają na celu właśnie doprowadzenie do sytuacji, w której
    koszty (i przychody) odpowiadają wartościom "kasowym".
    Jak chcesz to leżą w sieci "gotowce" na taki wypadek:
    http://www.gofin.pl/17,1,61,161457,roznice-kursowe-w
    -praktyce---wybrane-zagadnienia.html
    http://poradnik.wfirma.pl/-jak-ewidencjonowac-roznic
    e-kursowe-w-kpir

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-02-03 21:00:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.01.2015 o 00:33, Gotfryd Smolik news pisze:
    > "Jakość" co najwyżej sprowadza się do sposobu wprowadzenia przeliczenia
    > wartości z euro na złotówki, tj. możliwości wystąpienia "różnic
    > kursowych".

    Fakturę wystawili w złotówkach:

    http://en.zimagez.com/zimage/screenshot-03022015-205
    220.php

    czyli co, po prostu zaksięgować te 134,97zł w KUP do PKPiR tak jak
    polską fakturę?

  • 4. Data: 2015-02-04 10:15:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-03 o 21:00, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    220.php

    > czyli co, po prostu zaksięgować te 134,97zł w KUP do PKPiR tak jak

    Ciężko to nazwać fakturą, bo ponieważ nie ma nipu sprzedawcy (albo nie
    potrafię znaleźć).

    Ja bym wystawił DW do tego.

    P.S.
    Jak płacisz kartą, to uważaj na okresy wypowiedzenia, bo widzę, że
    automatycznie przedłużają subskrypcję.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2015-02-04 14:31:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.02.2015 o 10:15, Pete pisze:

    220.php

    > Ciężko to nazwać fakturą, bo ponieważ nie ma nipu sprzedawcy (albo nie
    > potrafię znaleźć).

    Był na dole w stopce faktury

    > P.S.
    > Jak płacisz kartą, to uważaj na okresy wypowiedzenia, bo widzę, że
    > automatycznie przedłużają subskrypcję.

    No wiem, po prostu nie mam kasy na płacenie od razu za całość. Więc
    wziąłem abonament.