  • 1. Data: 2006-11-23 11:58:08
    Temat: Faktura za usługi elektroniczen
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    Czy ktoś wystawiał fkutry dla za usługi elektroniczne dla firmy spoza UE np
    USA i mogłby mi pokazać jak wygląda taka faktura?

    Na pewno faktura taka powinna zawierać wszystkie dane jak na zwykłej
    fakturze "..z wyjątkiem stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności z
    podatkiem. Ponadto na fakturze moze nieznajdować sie nr identyfikacyjny
    nabywcy..."

    Stworzylem 3 przykładowe szablony ale nie wiem ktory jest prawidłowy - moze
    ktoś miał styczność z takimi fakturami i może pomoc.

    http://web-serwis.com/faktury/01.gif
    http://web-serwis.com/faktury/02.gif
    http://web-serwis.com/faktury/03.gif

  • 2. Data: 2006-11-23 12:36:07
    Temat: Re: Faktura za usługi elektroniczen
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Mateusz Dabrowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Stworzylem 3 przykładowe szablony ale nie wiem ktory jest prawidłowy - moze
    > ktoś miał styczność z takimi fakturami i może pomoc.

    Ja wystawiam z danymi jak powyżej (i to moim zdaniem powinno być ok). Na
    wszelki wypadek dodatkowo wprowadziłem kolumnę zatytułowaną po prostu
    "VAT", a w niej wpisuję krechę, że tego vatu nie ma, pod nimi zaś teskt
    "Art.27 ust.3 i 4 ustawy o PTU".
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-11-23 12:40:04
    Temat: Re: Faktura za us?ugi elektroniczen
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 12:58:08 Mateusz Dabrowski <m...@p...pl>
    napisał(a):

    > Czy kto? wystawia? fkutry dla za us?ugi elektroniczne dla firmy spoza UE
    > np
    > USA i mog?by mi pokazaae jak wygl?da taka faktura?
    >
    > Na pewno faktura taka powinna zawieraae wszystkie dane jak na zwyk?ej
    > fakturze "..z wyj?tkiem stawki i kwoty podatku oraz kwoty nale?no?ci z
    > podatkiem. Ponadto na fakturze moze nieznajdowaae sie nr identyfikacyjny
    > nabywcy..."

    No to lecimy - jeśli nie wymaga nikt tabelki z podsumowaniem a Ty ją dasz
    to jest błąd czy nie? Jeśli nie to co zabrania ją dać?
    Jeśli ma nie być kwoty brutto i kwoty podatku a ty zrobisz pola w tabelce
    i wpiszesz
    myslnik albo NP to z jakiego paragrafu cos Ci moga zrobic?
    Poza tym jeśli jesteś płatnikiem VAT to przeczytaj w ustawie jak mają być
    zatytułowane
    rachunki które wystawiasz, bo jeden z przykładów jest bardzo ciekawy w tym
    względzie :)
    Na koniec - w RMF z dnia 25/05/2005 kazali jeszcze coś dopisać na fakturze,
    odnośnie tego że nie Ty rozliczasz podatek.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-23 12:45:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 13:36:07 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > wszelki wypadek dodatkowo wprowadziłem kolumnę zatytułowaną po prostu
    > "VAT", a w niej wpisuję krechę, że tego vatu nie ma, pod nimi zaś teskt

    Przy czym dopisać do ceny netto nie zaszkodzi, zgodnie z rozporządzeniem.
    Pewnie nikt tego nie zauwazy ale .. jakby co to jest

  • 5. Data: 2006-11-23 13:24:21
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t napisał(a):
    > Na koniec - w RMF z dnia 25/05/2005 kazali jeszcze coĹ? dopisaÄ? na
    > fakturze,
    > odnoĹ?nie tego Ĺźe nie Ty rozliczasz podatek.

    Ale ten dopisek ma być tylko w przypadku odbiorców-vatowców z UE,
    chociaż w przypadku innych chyba nie zaszkodzi (?).
    Andrzej

  • 6. Data: 2006-11-23 15:20:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 14:24:21 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Ale ten dopisek ma być tylko w przypadku odbiorców-vatowców z UE,
    > chociaż w przypadku innych chyba nie zaszkodzi (?).

    Ano fakt:

    "
    4. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie tych
    czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest
    zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium
    państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że
    zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.
    "

    Czyli dla nieunijnych nie trzeba tego pisac a anbywca ne jest zobowiazany
    bo niby z jakiej paki :)

  • 7. Data: 2006-11-25 00:38:32
    Temat: Re: Faktura za us3ugi elektroniczen
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że
    > zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.

    Pytanie czy "oraz informacje" dotyczy tylko UE czy poza UE tez, bo to takie
    niejednoznaczne ;)
    Ja dla "w razie czego" umieszkam dopisek "podatek odprowadza nawybywca", nie
    ma prawa ktore mi zabrania wiec czemu nie ? :D
    Od 2007 napisze "odprowadza nabywca z wdziecznosci za tania sile robocza w
    PL " :D
    P.S.
    Orientujecie sie, czy nowa definicja DG moze uderzyc tez tych co swiadcza
    uslugi na rzecz podmiotow w UE lub poza? Bo zastanawiam sie, czy wogole mam
    glebiej badac problem zmiany przepisow :)

    Pozdr,

  • 8. Data: 2006-11-25 06:31:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-11-2006 o 01:38:32 Martiness <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mam
    > glebiej badac problem zmiany przepisow :)

    IMHO masz racyje, sam tez to dopisuje bo co mi szkodzi :)
    Co do samozatrudnienia a UE - masz wlasny sprzet/soft, nielimitowany czas
    pracy itp?
    No IMO to nie ma jak tego podciagnac, chyba ze kontrahent non-stop
    kontroluje Cie
    przez skype albo inny videotlefon :)

    pozdrawiam