  • 1. Data: 2005-07-18 21:49:32
    Temat: Faktury do biura rachunkowego: codziennie czy raz na miesiąc?
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Każdy mówi mi co innego.
    Czy przy KPiR + VAT wystawiane przez siebie faktury trzeba dostarczać do
    biura rachunkowego codziennie, czy zbiorczo, pod koniec miesiąca?

    Jeżeli raz na miesiąc, to co w przypadku gdy 1 maja zaniosłem faktury za
    kwiecień, a w maju wystawiłem 5 faktur i 15 maja mam kontrolę?
    W biurze rachunkowym są wowóczas faktury jedynie do kwietnia włącznie.

  • 2. Data: 2005-07-19 06:51:26
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > kwiecień, a w maju wystawiłem 5 faktur i 15 maja mam kontrolę?
    > W biurze rachunkowym są wowóczas faktury jedynie do kwietnia włącznie.

    Gdzies kiedys cos czytalem na ten temat i bede pisal z glowy.

    Wg mnie spokojnie wystarczy raz /m-c. Taka mozliwosc daje rozp. min fin w
    sprawie KPIR. Gdzies w koncowej czesc bylo napisane, ze w takiej sytuacji
    zapisy musza byc dokonane do terminu rozliczenia podatkowego, ale nie
    pozniej niz do 20-tego nastepnego miesiaca. Jakos tak

    Po pierwsze kontrola przyjdzie najprawdopodobniej do Ciebie. Powiesz im, ze
    masz umowe z biurem i tam sa dokumenty. Umowisz sie na inny ternim kontroli.
    Tak bylo do tej pory ( czyli dwa mies temu). Czesto mam kontrole, zawsze
    wchodza z buta, a ja zawsze mowie, ze dok sa w biurze rachunkowym.

    Adam

  • 3. Data: 2005-07-22 15:23:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Jul 2005 23:49:32 +0200, "Arek" <a...@w...pl> wrote:

    >Jeżeli raz na miesiąc, to co w przypadku gdy 1 maja zaniosłem faktury za
    >kwiecień, a w maju wystawiłem 5 faktur i 15 maja mam kontrolę?
    >W biurze rachunkowym są wowóczas faktury jedynie do kwietnia włącznie.
    Nie sadze aby w trakcie kontroli 15 maja US chcial ogladac dokumenty
    za maj :) Bo i po co?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 4. Data: 2005-07-22 20:30:56
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    Arek wrote:

    > Każdy mówi mi co innego.
    > Czy przy KPiR + VAT wystawiane przez siebie faktury trzeba dostarczać do
    > biura rachunkowego codziennie, czy zbiorczo, pod koniec miesiąca?

    wystarczy raz w miesiącu, zwykle na początku m-ca.

    > Jeżeli raz na miesiąc, to co w przypadku gdy 1 maja zaniosłem faktury za
    > kwiecień, a w maju wystawiłem 5 faktur i 15 maja mam kontrolę?
    nie sądzę byś za maj miał od razu kontrolę ;-)

    Deklaracja NIP-1, NIP-2 okresla gdzie znajdują się księgi rachunkowe czy
    KPiR i kto je prowadzi. Poza tym zapewne tez masz podpisaną umowę z
    biurem rachunkowym.

    --
    www.TwojaKsiegowa.pl