  • 1. Data: 2007-10-22 08:41:47
    Temat: Faktury za uslugi z USA
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    Chcialem sie dowiedziec jak wyglada sprawa rozliczen faktur za uslugi z USA.
    Jeszcze takiej faktury nie dostalem, wiec nie wiem, czy jest tam podatek
    VAT. Nie wiem tez jak taka fakture wliczyc w koszty- czy w calosci w kwocie
    brutto, czy jesli jest tam VAT, to tak jak kazda inna fakture UE (VAT
    osobno, netto w dochodowy).
    Bede wdzieczny za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2007-10-22 08:51:50
    Temat: Re: Faktury za uslugi z USA
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Michal Z. pisze:
> [...]
    > calosci w kwocie brutto, czy jesli jest tam VAT, to tak jak kazda inna
    > fakture UE (VAT osobno, netto w dochodowy).

    W USA nie ma VATu, to raz, USA nie należą do Unii Europejskiej, to dwa.
    Zakup usług w USA to import usług, jest opodatkowany VAT w Polsce, u Ciebie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-10-22 09:51:13
    Od: <s...@a...pl>

    > W USA nie ma VATu, to raz, USA nie należą do Unii Europejskiej, to dwa.
    > Zakup usług w USA to import usług, jest opodatkowany VAT w Polsce, u
    > Ciebie.

    Na początek zaznaczę: nie mam NIC wspolnego z handelm zagranicznym (moze i
    szkoda). A teraz pytanie z *czystej ciekawości*: czy faktury zagraniczne
    trzeba tłumaczyć, wystawiać wewnetrzne i spinać? Jak to jest ksiegowaniem
    tegoż?

  • 4. Data: 2007-10-22 11:01:03
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Czyli jaka procedura mnie obowiazuje po otrzymaniu takiej faktury ze Stanow?
    1. Przetlumaczyc dokument?
    2. Naliczyc sobie VAT (wedlug jakich kryteriow/wzorow)?
    3. Czy wypelnic i zlozyc gdzies jakies dodatkowe dokumenty importowe?

    MZ