  • 1. Data: 2002-12-30 00:03:39
    Temat: Fundusz reprezentacyjny?
    Od: "briss" <b...@w...pl>

    Mam pytanie dotyczące funduszu reprezentacyjnego.
    czy osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (Firma 1 osobowa) na
    1/2 etatu -katra podatkowa może rozliczyć zakupy alkoholu i jedzenia jako
    fundusz reprezentacyjny ? ( chodzi o fakturę VAT i odliczenie podatku 22%)
    Za wszelkie info będę bardzo wdzięczny !!
    Pozdrawiam Briss

  • 2. Data: 2002-12-30 06:53:53
    Temat: Re: Fundusz reprezentacyjny?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik briss napisał:
> [...]
    > fundusz reprezentacyjny ? ( chodzi o fakturę VAT i odliczenie podatku 22%)
    > Za wszelkie info będę bardzo wdzięczny !!
    Chyba przydałaby Ci sie mała podróz po archiwach grupy bo zapomniałes o
    jednym fakcie - przy przekazaniu towarów na cele reprezentacji i reklamy
    najpierw VAT odliczasz a potem wystawiasz fakturę wewnetrzną na której
    VAt naliczasz jak od sprzedaży i wykazujesz to na deklaracji VAT-7 -
    czyli wychodzi tak jakbys nigdy VATu nie odliczył tylko miałes troche
    dodatkowej roboty.

    A że kartowicz nie ma KUP, więc nie widze jaki z tego mógłby być zysk.

    ps. co to jest działalność nan 1/2 etatu????????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-01 18:18:05
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > VAt naliczasz jak od sprzedaży i wykazujesz to na deklaracji VAT-7 -
    > czyli wychodzi tak jakbys nigdy VATu nie odliczył tylko miałes troche

    A jak jest w przypadku uslugi (na przyklad hotelowej - typu "przyjecie
    kontrahenta", VAT 7%) ? Tez nalezy wystawic samemu sobie fakture wewnetrzna
    i "oddac" VAT ?? A moze jako KUP nalezy przyjac kwote brutto ?

    Marek

  • 4. Data: 2003-01-01 19:22:04
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    MarekZ <m...@b...krakow.pl> wrote:
> [...]
    > kontrahenta", VAT 7%) ? Tez nalezy wystawic samemu sobie fakture
    > wewnetrzna i "oddac" VAT ?? A moze jako KUP nalezy przyjac kwote
    Niestety od usług gastronomicznych i hotelowych Vatu nie można
    odliczyć,no chyba że prowadzisz biuro turystyczne i sprzedajesz "wczasy".
    A tak już z innej beczki.W jaki sposób sprzedać usługę obcą? Da się w/g
    Ciebie? Czy jak przespałeś sie w hotelu to da się to fizycznie sprzedać?
    To Twoje spanie oczywiście.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-01 19:43:02
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A tak już z innej beczki.W jaki sposób sprzedać usługę obcą? Da się w/g
    > Ciebie? Czy jak przespałeś sie w hotelu to da się to fizycznie sprzedać?

    Co rozumiesz pod pojeciem "fizycznie sprzedac"?

    Karol

  • 6. Data: 2003-01-02 00:57:39
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]

    > A tak już z innej beczki.W jaki sposób sprzedać usługę obcą? Da się w/g
    > Ciebie? Czy jak przespałeś sie w hotelu to da się to fizycznie sprzedać?

    Chyba niejasno to opisalem. Chodzi mi o to, ze przyjezdza do mnie
    kontrahent, spi w hotelu a ja za to jego spanie place i biore FV na swoja
    firme. Jak ja powinienem prawidlowo zaksiegowac w kontekscie VATu i KUP ? Bo
    wydawalo mi sie (byc moze blednie), ze jesli miesci sie ona kwotowo w
    limicie 0,25% przychodow to normalnie odliczam caly VAT ( w tym przypadku
    jest stawka 7%) a kwote netto wpisuje jako kup. :)

    Marek

  • 7. Data: 2003-01-02 20:59:06
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wrote:
    > Co rozumiesz pod pojeciem "fizycznie sprzedac"?

    No wiesz Karol jakoś trudno mi to wytłumaczyć,Ale Ty wiesz o co chodzi

  • 8. Data: 2003-01-02 21:03:01
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    MarekZ <m...@b...krakow.pl> wrote:
> [...]
    > sie ona kwotowo w limicie 0,25% przychodow to normalnie odliczam caly
    > VAT ( w tym przypadku jest stawka 7%) a kwote netto wpisuje jako kup.

    Tak by było gdyby to nie był hotel lub restauracja.A w tym przypadku
    faktura brutto w RiR niestety

    Art.25 ust1 pkt 3b ustawy o vat

  • 9. Data: 2003-01-02 21:13:22
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > No wiesz Karol jakoś trudno mi to wytłumaczyć,Ale Ty wiesz o co chodzi

    ???
    Chyba nie wiem.

    Ja jestem zwolennikiem tezy, ze mozna wszystko sprzedac jezeli druga strona
    chce to kupic.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2003-01-03 17:55:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wrote:
    > Ja jestem zwolennikiem tezy, ze mozna wszystko sprzedac jezeli druga
    > strona chce to kupic.

    Ja też,ale nie rozumiem jak można sprzedać usługę którą już ktoś
    wykonał,np szewc naprawił Ci buty-czy można tę naprawę (samą) sprzedać?
    Buty to i owszem tak.Dam inny przykład z życia wzięty.Zamawiasz np
    malowanie biura.Przychodzi malarz,maluje,płacisz mu i koniec.Czy możesz
    teraz tę usługę malowania sprzedać? Chyba się nie da co?